گروه حوادث: اعضای باند خانوادگی با تأسیس یک شرکت کاغذی، دست به کلاهبرداری هفت‌میلیارد تومانی زدند.

کلاهبرداری خانوادگی


22 آذر‌ماه سال‌جاری تعدادی از مالباختگان به کلانتری انقلاب رفتند و خبر از کلاهبرداری مدیرعامل یک شرکت خصوصی دادند. یکی از مالباخته‌ها هنگام طرح شکایت به مأموران گفت:چند وقت پیش در روزنامه آگهی یک شرکت خصوصی را دیدم که در زمینه تولید سی‌دی و قاب سی‌دی فعالیت داشت. وی افزود: بعد از مراجعه به دفتر شرکت در مرکز پایتخت و صحبت با مدیرعامل قرار دادی تنظیم کردیم و من 200میلیون تومان از سرمایه‌ام را در اختیار شرکت قرار دادم تا ماهانه سود پنج در‌صد به من پرداخت کند. وی در ادامه گفت: این شرکت تنها دو‌ماه سود را پرداخت کرد و بعد از آن به وعده خود عمل نکرد تا اینکه متوجه شدم مدیرعامل از چندین نفر به همین شیوه کلاهبرداری کرده و فراری شده است.

بعد از طرح این شکایت، مأموران کلانتری موفق شدند رئیس هیأت مدیره شرکت را که زن 42ساله‌ای است دستگیر کنند.
در تحقیقات مشخص شد که وی همسر مدیرعامل فراری است. با دستگیری این زن، ‌پرونده در اختیار مأموران اداره چهاردهم پلیس آگاهی پایتخت قرار گرفت. بررسی‌ها نشان می‌داد که متهم دستگیر‌شده به همراه همسر و پسرش یک شرکت تأسیس کرده‌اند و با اعلام 16سال سابقه بازرگانی و به بهانه سرمایه‌گذاری از چندین نفر میلیون‌ها تومان پول گرفته‌اند اما به وعده‌های خود درخصوص پرداخت سود کلان عمل نکرده‌اند و نهایتا مدیرعامل و پسرش با برداشتن هفت میلیارد تومان پول فراری شده‌اند.

سرهنگ فریدون رهبریان، معاون مبارزه با جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی تهران، با اعلام این خبر گفت: با توجه به متواری‌بودن دو متهم اصلی پرونده، دستور انتشار بدون پوشش تصاویر این پدر و پسر از سوی قاضی پرونده صادر شده است؛ به همین‌خاطر از کسانی که موفق به شناسایی تصاویر متهمان شده‌اند درخواست می‌شود که هرگونه اطلاعات خود درخصوص مخفیگاه یا محل‌های تردد متهمان را از طریق شماره تماس 51055514 در اختیار کارآگاهان اداره چهاردهم پلیس آگاهی تهران قرار دهند. همچنین از مالباختگان احتمالی دیگری که موفق به شناسایی متهمان شده‌اند، دعوت می‌شود که جهت طرح شکایت به اداره چهاردهم پلیس آگاهی تهران مراجعه کنند.

کد خبر 205476

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز