گروه حوادث: مرد شیاد سوار بر خودروهای اجاره‌ای خود را فردی پولدار جامی‌زد تا بتواند نقشه کلاهبرداری میلیونی خود را عملی کند.

متهم

این مرد به طعمه‌هایش گفته بود که می‌تواند برایشان دلارهایی زیر قیمت بازار تهیه کند. راز کلاهبرداری 500 میلیون تومانی این مرد زمانی فاش شد که طعمه‌هایش برای دریافت دلارهایی که سفارش داده بودند، به محل قرار با وی رفتند اما هر چه منتظر ماندند از مرد جوان خبری نشد.

آنها وقتی دیدند وی تلفن همراهش را هم خاموش کرده، مطمئن شدند که فریب یک کلاهبردار حرفه‌ای را خورده‌اند و برای طرح شکایت از او به اداره پلیس رفتند. یکی از مالباختگان در تشریح ماجرایی که رخ داده بود به مأموران گفت: چندی پیش، در یک مهمانی با جوانی به نام مجتبی آشنا شدم که مدعی فعالیت در زمینه واردات و خرید و فروش خودروهای مدل بالا بود. مجتبی هربار در مهمانی‌ها یا در قرارهای ملاقات با انواع خودروی مدل بالای چندصدمیلیون تومانی از قبیل بنز و بی‌ام‌و حاضر می‌شد و به‌تدریج توانست اعتماد من و دیگران را جلب کند.

پس از گذشت مدت کوتاهی، در حالی‌که همه ما تصور می‌کردیم این مرد یک تاجر موفق است، او مدعی شد که علاوه بر واردات و خرید و فروش خودروهای مدل بالا، در زمینه تهیه ارز و دلار آن هم با قیمت پایین‌تر از قیمت بازار فعالیت دارد. حتی در چندین نوبت که ما از او درخواست دلار کرده بودیم، مبالغی بین چهار تا پنج‌هزار دلار را در شرایطی که قیمت هر دلار بیش از سه‌هزار تومان بود، با قیمت هر دلار 2500 تا 2600 تومان تهیه و در کمتر از 24 ساعت به من و دیگران تحویل داد و همین موضوع زمینه اعتماد کامل من و دیگر مالباختگان به او شد.

وی ادامه داد: چند ماه پیش مجتبی با تلفن همراه من تماس گرفت و مدعی شد که مبلغی در حدود 80 هزار دلار و با قیمت بسیار مناسب در اختیار دارد و پیشنهاد داد که درصورت تمایل، این مبلغ را در ازای 200 میلیون تومان از او خریداری کنم. من موضوع را با چند نفر از دوستانم که آنها نیز مجتبی را می‌شناختند در میان گذاشتم و نهایتا توانستیم مبلغ مورد درخواست وی را تهیه و به حسابش واریز کنیم.

طبق روال همیشگی قرار بود که مجتبی دلارها را در فاصله زمانی24 ساعت به ما تحویل دهد اما پس از گذشت این زمان، وقتی با وی تماس گرفتیم مدعی شد که برای انتقال این مبلغ به زمان بیشتری احتیاج دارد. بعد از 72 ساعت، در حالی‌که برای گرفتن دلارها در میدان آرژانتین قرار ملاقات گذاشته و به آنجا رفته بودیم، هر چه منتظر ماندیم از او خبری نشد. چندبار با وی تماس گرفتم و مجتبی هر بار مدعی می‌شد که نزدیک محل قرار است و به‌زودی می‌رسد اما ناگهان وی موبایلش را خاموش کرد و دیگر خبری از او نشد. ما که فهمیده بودیم فریب یک کلاهبردار حرفه‌ای را خورده‌ایم، چندین‌بار دیگر هم با او تماس گرفتیم اما وقتی با تلفن خاموش وی روبه‌رو شدیم تصمیم گرفتیم از او شکایت کنیم.

با اظهارات شاکیان، تحقیقات مأموران پایگاه یکم پلیس آگاهی تهران برای شناسایی و دستگیری مرد کلاهبردار شروع شد. کارآگاهان در تحقیقات اولیه متوجه شدند که مجتبی اقدام به اجاره خودروهای مدل بالا از یکی از دفاتر کرایه خودرو در شمال شهر تهران کرده و به‌طور مثال برخی از خودروها را با قیمت روزانه بیش از یک‌میلیون تومان کرایه کرده بود تا بتواند طعمه‌هایش را فریب دهد و اعتمادشان را جلب کند. همچنین در بررسی شماره حسابی که مرد کلاهبردار به طعمه‌هایش داده بود مشخص شد که این شماره حساب متعلق به زن جوانی است که چندی پیش توسط مجتبی و به بهانه فروش اینترنتی سیگارهای الکترونیک استخدام شده و بعد از مدت کوتاهی به درخواست متهم اقدام به افتتاح حساب کرده و کارت عابر بانک خود را در اختیار وی قرار داده بود. سرهنگ رحیم فرزام، رئیس پایگاه یکم پلیس آگاهی تهران با بیان این خبر گفت: مأموران که خود را در برابر کلاهبرداری حرفه‌ای می‌دیدند جست و جو برای دستگیری او را ادامه دادند و در ادامه مشخص شد که وی با این شگرد بیش از 500‌میلیون تومان از افراد مختلف کلاهبرداری کرده است.

وی ادامه داد: از آنجا که هنوز ردی از این مرد به دست نیامده است، رئیس شعبه 101 دادگاه عمومی و جزایی لواسانات با صدور مجوز انتشار عکس متهم در روزنامه‌ها از کسانی که از مخفیگاه وی خبر دارند خواست اطلاعات خود را از طریق شماره تماس 21868306 در اختیار کارآگاهان پایگاه یکم پلیس آگاهی قرار دهند. 

کد خبر 207817
منبع: همشهری آنلاین

پر بیننده‌ترین اخبار آسیب اجتماعی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز