همشهری‌آنلاین: بنیانگذار وب سایت ویکی‌لیکس قصد دارد اولین برنامه گفتگوی تلویزیونی خود را در شبکه‌ ماهواره‌ای روسیه از روز سه شنبه 29 فروردین آغاز کند

ویکی لیکس

جولیان اسانژ قصد دارد این برنامه را به همکاری شبکه "راشا تودی"، شبکه خبری انگلیسی زبان روسی آغاز کند و این دو  تا زمانی که اولین قسمت برنامه پخش شود قصد ندارند نام مهمان برنامه را افشا کنند اما به این نکته اشاره کرده‌اند که اولین گفتگوی این برنامه به شدت جنجال‌برانگیز خواهد بود.

 more نظر سردبیر ویکی لیکس درباره دولت آمریکا

این برنامه که "فردای جهان" نام دارد و قرار است از روز سه شنبه آغاز شود تحرک بزرگی را در چرخه رسانه‌ای جهان به وجود خواهد آورد.

more  اعلام موضع رسمی آمریکا در قبال ویکی‌لیکس

این در حالی است که هنوز مشخص نیست اسانژ که در انگلستان تحت بازداشت خانگی قرار داشته و در حال مقاومت در برابر استردادش به سوئد است،‌ چگونه قرار است در این برنامه حاضر شود. اسانژ تا کنون بارها و بارها اتهاماتی که به وی وارد شده را رد کرده است.

Wikileaks founder Julian Assange

قرار است برنامه جدید اسانژ به سه زبان عربی،‌انگلیسی و اسپانیایی بر روی سه شبکه "راشا تودی" پخش شود. کل این برنامه 12 قسمت 26 دقیقه‌ای خواهد بود. تمامی مراحل تدوین و تولید برنامه به عهده خود اسانژ بوده وشبکه روسی هیچ دخالتی در تدوین آنها ندارد بلکه تنها پخش آن را به عهده گرفته است.

ویکی لیکس و بنیانگذار آن در سال 2010 پس از افشای حقایقی دردناک درباره جنگ آمریکا در عراق و افغانستان و پس از آن انتشار مکالمات تلفنی محرمانه سازمان‌های دولتی آمریکا به شهرت جهانی دست پیدا کردند. این وب سایت در فوریه سال 2012 انتشار پنج میلیون ایمیل متعلق به موسسه امنیتی "استراتفور" را آغاز کرده است.

کد خبر 166319
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز