چهارشنبه ۴ آذر ۱۳۸۸ - ۰۴:۲۷
۰ نفر

گروه ورزشی: محمد مایلی‌کهن که همواره علاقه دارد خود را چهره‌ای متفاوت نشان دهد، این بار در گفت‌وگوی تازه خود در مقام حمایت از افشین قطبی برآمده و انتقادهای برخی کارشناسان را تلویحا مغرضانه خوانده است.

 این در حالی است که سرمربی سایپا در این باشگاه موافقان زیادی برای ادامه فعالیت خود ندارد. طبق آخرین اخبار، محمد مایلی‌کهن در آستانه جدایی از سایپا قرار دارد. وی به دلیل نتایج ضعیف تیم سایپا در 4 هفته پایانی مسابقات لیگ برتر  در آستانه جدایی از این تیم قرار گرفته است. پس از 4 شکست پیاپی تیم سایپا مقابل تیم‌های مس کرمان ، پرسپولیس، استقلال اهواز و پاس همدان، مدیران باشگاه سایپا درصدد ایجاد تغییراتی در کادر فنی این تیم هستند.

اصغر ملکیان عضو هیات‌مدیره سایپا ضمن تایید این خبر اظهار داشت: «به کادر فنی فرصت داده‌ایم تا تیم را از شرایط فعلی خارج کند و در صورتی‌که بازهم نتایج ضعیف تیم ادامه یابد، تغییر کادر فنی حتمی خواهد بود.» گفته می‌شود علاوه بر نتایج ضعیف تیم سایپا در هفته‌های پایانی نیم‌فصل اول، برخی اظهارنظرهای تند مایلی‌کهن نیز در تصمیم مدیریت باشگاه سایپا بی‌تاثیر نبوده است.  تیم سایپا درپایان نیم فصل اول لیگ برتر با 4 برد، 5 تساوی، 7 شکست و کسب 17 امتیاز در مکان 14 جدول رده‌بندی قرار دارد.

مایلی‌کهن درباره انتقادهایی که این روزها از تیم ملی مطرح می‌شود، گفت: «فکر نمی‌کنم انتقاد کردن در این شرایط درست باشد. انتقاد زمانی موثر است که در کنار آن برای بهبود شرایط، راه‌حل هم ارائه دهیم. الان همه می‌توانند انتقاد کنند. فرصتی پیش آمده که همه از قطبی انتقاد کنند تا او را خانه‌نشین کرده و خودشان فرصت حضور در تیم ملی را پیدا کنند.

این نه انصاف است و نه اخلاقی. قبل از مسابقه باید انتقاد کرده و راه‌حل هم در کنار آن ارائه می‌کردیم.» مایلی‌کهن افزود: «چند وقت پیش من انتقادی را همراه با راهکار ارائه دادم. اما در آن زمان مورد هجوم قرار گرفتم. فکر می‌کنم انتقادهایی که الان مطرح می‌شود احساسی است که منطق کمتر در آن جای دارد. پس از باخت به اردن افرادی را دیدم که از تیم ملی انتقاد می‌کنند که زمان حضورشان در تیم ملی در تهران به همین تیم اردن باختند. آنها حالا فرصت را مناسب می‌دانند که بار دیگر خودشان را مطرح کنند و طوری صحبت می‌کنند که گویی خودشان بهترین تیم تاریخ ایران را داشتند. معتقدم بیشتر این انتقادها تسویه‌حساب شخصی است. باید با منطق جلو برویم.»

وی در پاسخ به این سئوال که آیا شما اعتقاد به حفظ همین کادر فنی دارید یا می‌گویید باید کادر فنی تغییر کند، گفت: «معتقدم وقتی نقدی مطرح می‌شود باید آن را با راه‌حل مطرح کنیم. من هر موقع انتقادی کرده‌ام انتقادهایم با راهکار همراه بوده و اگر انتقادی هم داشته‌ام به خاطر این بوده که تیم ملی کشورم را دوست داشتم. در پاسخ به این سئوال تنها به این صحبت اکتفا می‌کنم که ما نباید احساسی تصمیم بگیریم. بعد از شکست برابر عربستان احساسی تصمیم گرفتیم و بدون اینکه مدیریت بحران را بلد باشیم مشکلاتی را ایجاد کردیم. بحران همیشه وجود دارد اما کشورهایی می‌توانند از این بحران عبور کنند که مدیریت بحران را بلد باشند و افراد را بی‌جهت قربانی نکنند.»

مایلی‌کهن در ادامه به بازی هفته گذشته فرانسه برابر ایرلند اشاره کرد و گفت: «سری اتفاقات در دنیای فوتبال می‌افتد که تماشاگران از آن لذت می‌برند. یکی از این اتفاقات بازی جوانمردانه و حرکت فوق‌العاده تیری آنری بود. اتفاقی در بازی فرانسه و ایرلند افتاد که با دخالت دست آنری، ایرلند باخت. اما زیباتر از همه این است که آنری پس از بازی نگفت توپ به دستم خورده یا دستم به توپ بلکه از مردم ایرلند عذرخواهی کرد و حتی درخواست داد که در صورت امکان این بازی تکرار شود. این اوج زیبایی فوتبال جوانمردانه است.»

کد خبر 96066

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز