همشهری آنلاین: رئیس جمهور فرانسه پس از راهیابی تیم ملی فوتبال این کشور به جام جهانی گفت که با ایرلندی‌ها ابراز همدردی می‌کند

به گزارش ایسنا، نیکلا سارکوزی پس از پایان مسابقه تیم‌های ملی فوتبال فرانسه و ایرلند که با تساوی یک بر یک دو تیم و راهیابی خروس‌ها به جام جهانی 2010 همراه بود، گفت: خشم ایرلندی‌ها به خاطر حذف از جام جهانی را که در پی گل بحث برانگیز فرانسوی‌ها به وجود آمده است درک می‌کند.

سارکوزی پنجشنبه شب پس از دیدار سران اتحادیه اروپا در بروکسل پایتخت بلژیک گفت: با برایان کاون نخست وزیر ایرلند صحبت کردم و به او گفتم که چه اندازه برای ایرلند و هوادارانش متاسف هستم.

رئیس جمهور فرانسه در ادامه گفت: دوباره می‌خواهند از من رئیس جمهوری جنجالی بسازند. از شما خواهش می‌کنم این کار را نکنید و من را در نقش داور یا رئیس فدراسیون فوتبال فرانسه و یا حتی فدراسیون‌های بین المللی قرار ندهید. اجازه بدهید در نقشی باشم که هم‌اکنون هستم.

کاون و سارکوزی در حاشیه نشست سران اتحادیه اروپا درباره خطای هند تیری آنری کاپیتان فرانسه پیش از به ثمر رسیدن گل تساوی بازی در ورزشگاه پاریس با یکدیگر گفت‌وگو کردند. کاون گفت که تکرار مسابقه موضوع گفت‌وگو در بالاترین سطح سیاسی نبوده است.

فدراسیون جهانی فوتبال درخواست ایرلند برای تجدید بازی این تیم برابر فرانسه را رد کرده است.

کد خبر 95650

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اروپا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز