همشهری آنلاین: رئیس هلال احمر با اشاره به اهمیت اطلاع رسانی سریع حوادث و هماهنگی بین ارگان‌های مرتبط از راه اندازی شبکه ارتباطات رادیویی مدیریت سوانح در تمام استان‌های کشور خبر داد

به گزارش خبرنگار مهر در کرمان، سید مسعود خاتمی 16 مهر در مراسم بهره برداری از شبکه رادیویی مدیریت سوانح در استان کرمان اظهار داشت: با توجه به اهمیت سرعت در اطلاع رسانی به موقع و هماهنگی بین دستگاه‌های مختلف، شبکه ارتباطات رادیویی شعب و پایگاه‌های امداد و نجات بین شهری جمعیت هلال احمر کرمان و فاز اول شبکه ارتباطات رادیویی مدیریت سوانح استان کرمان برای نخستین بار در کشور راه اندازی شد.

رئیس هلال احمر کشور با تاکید بر ضرورت احداث این سیستم در مراکز امدادرسازی استان‌ها تصریح کرد: باتوجه به اهمیت وجود این سیستم در راستای امداد رسانی مطلوب به زودی این سیستم در تمام مراکز استانهای کشور راه اندازی خواهد شد.

وی افزود: مرکز  EOS به صورت 24 ساعته تمام حوادث را رصد می‌کند و اطلاعات را به  ارگان‌های مربوط از جمله اورژانس، ستاد حوادث، نیروی انتظامی و آتش نشانی انتقال     می‌دهد.

خاتمی اضافه کرد: هزینه نصب این سیستم در استان کرمان 500 میلیون تومان برآورد شده است.

وی خاطرنشان کرد: هلال احمر در ایران 300 مرکز هلال احمر و دو میلیون داوطلب دارد و با توجه به فرامرزی بودن این سازمان 21 مرکز درمانی هلال احمر ایران نیز در سایر کشورها راه اندازی شده است که از این لحاظ ایران رتبه اول دنیا را کسب کرده است.

وی افزود: ایران در مدیریت بحران جزو 10 کشور اول دنیا محسوب می‌شود.

کد خبر 92365

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز