همشهری آنلاین: هر دو نامزد ریاست جمهوری افغانستان عبدالله عبدالله و حامد کرزی گفته‌اند به نتایج انتخابات احترام خواهد گذاشت در حالیکه هرکدام مدعی پیروزی در انتخابات شده‌اند

به گزارش واحد مرکزی خبر؛ شبکه تلویزیونی دویچه وله گزارش داد، ازسوی دیگر ناظران اتحادیه اروپا که نظارت برانتخابات افغانستان را زیر نظر داشته‌اند انتخابات ریاست جمهوری هفته جاری افغانستان را تاحد زیادی مثبت خوانده‌اند اما در عین حال در مورد تقلب وبی نظمی ابراز نگرانی کرده و برخی از ناظران افغان همین نگرانی را بیان داشته‌اند.

به گفته خبرنگار این شبکه دو روز بعداز برگزاری انتخابات مردم افغانستان منتظر اعلام نتایج انتخابات ریاست جمهوری هستند واین در حالی است که اتهامات زیادی در مورد ا‌ینکه آیا رای گیری آزاد ومنصفانه بوده مطرح شده است. ناظران اتحادیه اروپا در مورد ارزیابی خود از انتخابات جانب احتیاط را در پیش گرفته‌اند.

این ناظران گفته‌اند شکایات زیادی تاکنون در مورد بی نظمی وتقلب بوده است اما روی هم رفته برگزاری این انتخابات یک پیروزی برای افغانستان به شمار می‌رود.

این خبرنگار اضافه کرد رای گیری در افغانستان در میان فضای ارعاب ودستکار‌ی‌های زیادی برگزارشده است وهردو نامزد اصلی انتخابات عبدالله عبدالله وحامد کرزی یکدیگر را به تقلب در انتخابات متهم کرده‌اند.

بر اساس گزارش‌ها نتایج اولیه انتخابات ریاست جمهوری قرارا ست تاروز سه شنبه اعلام شود اما نتایج نهائی اوائل سپتامبر اعلام می‌شود. 

کد خبر 88430

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز