همشهری آنلاین: کمیسیون انتخابات افغانستان اعلام کرد بیش از 200 هزار رای حوزه های انتخاباتی این کشور بدلیل تقلب باطل است

به گزارش مهر به نقل از آسوشیتدپرس، رئیس کمیسیون مستقل انتخابات افغانستان با اعلام این مطلب گفت بررسیهای بازرسان این کمیسیون نشان می‌دهد آرای مذکور صحت قانونی نداشته و قابل محاسبه در شمارش مجموع آرا نیستند.

داود علی نجفی، طی کنفرانسی مطبوعاتی در کابل خاطرنشان کرد: در برخی از حوزه‌های انتخاباتی شمار آرای ماخوذه از میزان واجدین برگه های رای ارسال شده به این حوزه‌ها بیشتر بوده است. به گفته وی تا کنون بروز تخلف انتخاباتی در 447 حوزه رای گیری قطعی شده است.

در همین حال کمسیون رسیدگی به تخلفات انتخابات افغانستان از وجود نشانه ها و مدارک مستدل برای وقوع تقلب در انتخابات این کشور و ادامه بررسی‌ها برای یافتن موارد این تقلب خبر داد.

بر اساس این گزارش با اینکه هنوز میزان دقیق تخلفات انتخاباتی مشخص نیست اما بیشترین این تخلفات مربوط به استانهای قندهار، غزنه و پکتیکا اعلام شده است. بنا بر اعلام بازرسان در برخی حوزه‌های انتخاباتی یک نامزد بخصوص همه صد درصد و یا بیش از 95 درصد آرا را به خود اختصاص داده است.

گفتنی است پس از شمارش 74 درصد آرا ماخوذه در انتخابات افغانستان حامد کرزای با کسب 6/48 درصد در رتبه نخست قرار داشته و عبدالله عبدالله، رقیب وی با 7/31 درصد در جایگاه بعدی است. عبدالله در آخرین سخنان خود از کمیسیون انتخاباتی افغانستان خواسته به شمارش آرا خاتمه داده و رسیدگی به شکایات را در دستور کار خود قرار دهد.

کد خبر 89944

پر بیننده‌ترین اخبار آسیا و اقیانوسیه

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز