شنبه ۳ مرداد ۱۳۸۸ - ۱۵:۵۷
۰ نفر

گرگان - خبرنگار همشهری: شهر گرگان یکی از مناطق بنام در فعالیت‌های هنری و فرهنگی است

و به‌رغم برخورداری از هنرمندان فراوان، از وجود مرکزی چون خانه هنرمندان، بی‌نصیب است و این در شرایطی است که بخش‌های هنری گرگان از داشتن مکانی مشخص برای بحث و گفت‌وگوهای هنری و بررسی راهکارهای ارائه شده در بخش فرهنگی و هنری محروم هستند.

برای رفع این نقیصه با موافقت شورای شهر گرگان، شهرداری موظف به ایجاد خانه هنرمندان این شهر شده است.

رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر گرگان با اعلام این مطلب افزود: این تصمیم بنا بر مراجعه‌های مکرر، به حق و منطقی هنرمندان شهر گرگان و استان گلستان مبنی بر اختصاص مکانی مشخص برای فعالیت هنرمندان اتخاذ شده است.

وی اظهار داشت:  بنا بر تصمیم کمیسیون فرهنگی، شهرداری گرگان ماموریت یافت که یک واحد مسکونی ویلایی به مساحت 200 مترمربع در بافت قدیم شهر گرگان به‌صورت اجاره برای هنرمندان فراهم سازد.

حبیب‌الله قلیش‌لی همچنین از نامگذاری یکی از کوچه‌های خیابان ملل گرگان به نام شادروان نادر ابراهیمی خبر داد و  گفت: این موضوع در جلسه کمیته نامگذاری شورای شهر بررسی شد.

وی اظهار داشت: مقرر شد که در مرحله اول، پس از شناسایی، کوچه محل زادگاه این نویسنده عاشق گرگان به نامش ثبت و نامگذاری شود اما در صورت محقق نشدن این امر تصمیم گرفته شد یکی از کوچه‌های ملل گرگان به نام این نوسنده نامگذاری شد.

نادر ابراهیمی نویسنده و فیلمساز عاشق گرگان و دشت ترکمن، سال گذشته در اثر بیماری تومور مغزی با زندگی وداع کرد. این نویسنده با ذوق و مبتکر با الهام از حضورش در گرگان اثر جاودانه و پرمخاطب«  بار دیگر شهرم را دوست می‌داشتم» و رمان ارزشمند« آتش بدون دود» را خلق و به سهم خود سال‌های سال در ترویج عشق به وطن کوشید.

کد خبر 86197

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز