جمعه ۶ شهریور ۱۳۸۸ - ۱۶:۵۹
۰ نفر

همشهری‌آنلاین: چهارسالن جدید تا پایان شهریور در خانه هنرمندان ایران فعالیت خود را آغاز می‌کند و همزمان خانه لرزاده به عنوان خانه هنرمندان شماره دو فعال خواهد شد

به گزارش همشهری آنلاین غلامحسین امیر‌خانی،خطاط نامی و رئیس خانه هنرمندان ایران ضمن اعلام این خبر در نشست مجمع عمومی خانه هنرمندان که پنج شنبه، 5 شهریور، در محل این نهاد مدنی- هنری برگزار شد، گفت: طی سالی که گذشت تماشاخانه‌ی ایران‌شهر از سوی شهرداری تهران در مجاورت خانه‌ی هنرمندان ایران احداث گردید همچنین چهار سالن جدید در ضلع شمالی خانه‌ی هنرمندان ایران در دست احداث است.

وی افزود: از سوی دیگر خانه‌ی هنرمندان ایران شماره 2 در خانه‌ی لرزاده برپا خواهد شد که سه انجمن هنرمندان نقاش ایران، انجمن مجسمه سازان و انجمن گرافیک ایران در آن مستقر می‌شوند. همچنین ساختمان خانه‌ی تئاتر در دست احداث است که در ساخت و ساز تمامی این مکانهای فرهنگی و هنری شهرداری تهران حمایت و همراهی نموده است و از این بابت بایت از آقای دکتر قالیباف قدردانی کرد که تحرکی جدی را در حوزه ساخت و سازهای فرهنگی سبب شدند و ضمن آنکه به من اطلاع دادند که تا کنون در دوره شهرداری ایشان حدود سه میلیون متر مربع  فضاهای فرهنگی و هنری  در دست ساخت یا ساخته شده است.

پس از سخنان امیر خانی مجید جعفری جوزانی ، مدیرعامل خانه هنرمندان ایران،
آمار و گزارش فعالیت 6 ماه اخیر را به  مجمع عمومی خانه‌ی هنرمندان ایران  ارائه داد که در نتیجه آن -  در مجموع در تالارهای خانه ی هنرمندان ایران از ابتدا تا مرداد 88 تعداد 2078مورد برنامه به مدت9651 ساعت و298281 نفر تماشاگر، برگزار شده است.
2-  در مجموع در نگارخانه های خانه هنرمندان ایران از ابتدا تا مرداد 88 تعداد253 مورد نمایشگاه به مدت 1760 روز و 222325  نفر تماشاگر، برگزار شده است.

در مجموع از ابتدای فعالیت تا مرداد 1388 تعداد 525103  نفر در برنامه‌های خانه‌ی هنرمندان ایران شرکت نموده‌اند.

در مجموع از ابتدای فعالیت تا مرداد 1388 تعداد 686903  نفر از خانه‌ی هنرمندا‌ن ایران بازدید به عمل آوردند.

عکس: سایت خانه هنرمندان ایران

بعد از گزارش مدیرعامل بازرس خانه هنرمندان به صحنه آمد و ضمن تایید صحت عملکرد مالی خانه موسیقی در نهایت انتخابات بازرسان انجام شد.

در پایان مجمع عمومی نوبت اول سال 1388 علی اشرف صندوق آبادی، بهزاد فراهانی به عنوان بازرسان اصلی و نصرالله ناصح پور به عنوان بازرس علی‌البدل خانه‌ی هنرمندان ایران انتخاب شدند.

از حاشیه‌های نشست اعتراض یکی‌ از اعضای مجمع به بی توجهی به مصوبات مجمع عمومی بود که در توضیح دلایل این بی‌توجهی گفت: در مجمع عمومی قبلی مقرر شده بود که سه تن از افراد مجمع پی‌گیر پیش‌نویسی درباره نظام نامه صنفی هنرمندان شوند اما از قرار هیچ اتفاقی نیفتاده است که مدیر عامل خانه هنرمندان در پاسخ گفت: با چند تن از چهره‌های کارشناس این کار صحبت کردیم وآنها در حال تهیه این پیش‌نویس هستند.

یکی دیگر از اعضای مجمع گفت متاسفانه مدیرعامل به جای آنکه توضیح دهد که چرا حداقل به رای مجمع عمومی که سه نفر را تعیین کرده و باید با این سه نفر تماس می‌گرفتند عمل نشده است پاسخی دیگر می دهند که برابر تصمیم مجمع مقرر شد در نخستین جلسه هیئت مدیره خانه هنرمندان این مسئله مورد رسیدگی قرار گیرد.

پس از برگزاری مجمع هنرمندان در ضیافت افطاری خانه هنرمندان شرکت کردند که علاوه بر اعضای مجمع عمومی هنرمندانی چون داود رشیدی، رضا کیانیان، عاطفه رضوی، کیومرث پوراحمد، حبیب رضایی، رزاق کریمی و... شرکت داشتند.

دکتر مهدی چمران،‌رئیس شورای شهر تهران و معاون اداری و مالی شهرداری تهران از جمله مهمانان حاضر در این نشست بودند.

کد خبر 88868

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز