گروه اجتماعی: هیچ زائری به‌صورت انفرادی به عراق اعزام نمی‌شود. اعزام زائران به عتبات عالیات به سازمان حج و زیارت واگذار شد

به گفته دبیر ستاد عالی عتبات عالیات، از خروج زائران به‌صورت انفرادی یا خارج از ضوابط اعلام شده از مرزها، جلوگیری خواهد‌شد.

از اول مرداد‌ماه امسال، همه زائران عتبات عالیات تنها باید از طریق کاروان‌های سازمان حج و زیارت به عراق سفر کنند. این نکته‌ای بود که رحیم نوعی‌‌اقدم در جمع خبرنگاران بر آن تاکید کرد.

وی افزود: بنا به دلایلی دولت تصمیم‌ گرفت با تصویب شورای‌عالی امنیت ملی کشور، ستاد عالی عتبات عالیات به ریاست مهندس محتاج ـ معاون امنیتی و انتظامی وزیر کشور ـ تشکیل شود.

مدیرکل امور مرزی و مبارزه با قاچاق وزارت کشور معتقد است نا‌امنی عراق و نبود تضمین امنیت زائران ایرانی در این کشور، تغذیه، بهداشت و شرایط نامطلوب اسکان و فقدان مدیریت مطلوب زائران در داخل عراق، از دلایلی تشکیل ستاد عالی عتبات عالیات است.

وی اضافه کرد: در دستورالعمل‌ جدید اعزام زائران به عتبات عالیات، سازمان حج و زیارت به‌عنوان تنها مسئول اعزام زائران معرفی شده‌است. ستاد عالی عتبات عالیات نیز مسئولیت اجرایی ارکان اساسی مدیریت اعزام زائران به عتبات عالیات را بر عهده دارد.
دبیر ستاد عالی عتبات عالیات تصریح کرد: درصورت اعزام انحصاری زائران از طریق سازمان حج، خدمات مطلوب‌‌تری در عراق به زائران ارائه خواهد‌شد.

وی با بی‌اعتبار دانستن اسناد معتبر متقاضیانی که خارج از سامانه سازمان حج برای اعزام به عتبات ثبت‌نام کرده‌اند، گفت: این افراد برای اعزام باید از هم‌اکنون به دفاتر مجاز سازمان حج مراجعه کنند.

مهران، خسروی و شلمچه، راه‌های خروجی

مدیرکل امور مرزی و مبارزه با قاچاق وزارت کشور در باره مرزهای خروجی اظهار کرد: مرزهای مهران، خسروی و شلمچه، مبادی خروجی زائران عتبات عالیات هستند.

وی از احتمال ایجاد محدودیت اعزام زائران به عتبات به‌دلیل شیوع آنفلوانزای خوکی و شرایط بهداشتی نا‌مناسب شهرهای عراق خبر داد و گفت: وزارت بهداشت و سازمان حج و زیارت نظارت و کنترل کافی بر این موضوع دارند.

کد خبر 85610

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ثبت نام و قیمت خودرو

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز