همشهری آنلاین: وزیر امور خارجه‌ عمان بعدازظهر شنبه با رئیس مجلس شورای اسلامی دیدار و گفت‌وگو کرد

به گزارش ایسنا، در این دیدار لاریجانی روابط دو کشور جمهوری اسلامی ایران و پادشاهی عمان را خوب و برادرانه توصیف کرد و با اشاره به سابقه‌ دیرینه‌ مناسبات و همکاری‌های فی‌مابین گفت: خوشبختانه روابط دو کشور در زمینه‌های مختلف سیاسی، پارلمانی، فرهنگی و اقتصادی از روند مناسبی برخوردار بوده و اراده مقامات عالی دو کشور بر گسترش هرچه بیشتر مناسبات و همکاری‌های دوجانبه تعلق دارد.

رئیس مجلس شورای اسلامی در ادامه با تاکید بر ضرورت استفاده‌ بهینه از ظرفیت‌های متعدد موجود برای توسعه‌ی زمینه‌های رشد و تعمیق این روابط اظهار داشت: دو کشور همکاری‌ها و رایزنی‌های سازنده‌ای در سطوح منطقه‌ای و بین‌المللی دارند که باید استمرار یابد.

رئیس مجلس شورای اسلامی در ادامه با اشاره به مسائل و تحولات منطقه‌ای و بین‌المللی گفت: فارغ از پرداختن به موضوع چرایی پیدایش و چیستی پدیده‌ تروریسم، باید روش‌های صحیحی برای مقابله با این پدیده‌ شوم در منطقه و جهان اتخاذ شود ، مبارزه با تروریسم از طریق گسترش نظامی‌گری در سطح منطقه و جهان نتیجه‌ روشنی نخواهد داشت.

وی در مورد فلسطین نیز گفت: رژیم صهیونیستی هیچ‌گاه به خواست‌های منطقی و برحق مردم مظلوم فلسطین توجه نکرده و شهرک‌سازی‌های صهیونیستی و تخریب مناطق اطراف مسجدالاقصی را به سرعت ادامه می‌دهد.

لاریجانی در ادامه با تاکید بر ضرورت اتخاذ مواضع منطقی و اصولی در قبال موضوع فلسطین، تنها راه ممکن برای احقاق حق مردم این کشور را ادامه‌ مقاومت دانست و گفت: ملت فلسطین و جهان عرب در سایه‌ مقاومت حزب‌الله در لبنان و مردم فلسطین در برابر زیاده‌خواهی‌های رژیم صهیونیستی به دستاوردهای زیادی نائل شده‌اند.

در ادامه‌ی این دیدار هم‌چنین وزیر امور خارجه‌ عمان، از جمهوری اسلامی ایران به عنوان یک کشور مهم و قدرتمند منطقه‌ای نام برد و بر اراده‌ی کشورش مبنی بر توسعه‌ بیش از پیش مناسبات و همکاری‌های فی‌مابین در زمینه‌های مختلف سیاسی و اقتصادی تاکید کرد.

وی با انتقاد از سیاست‌های خصمانه‌ دولت آمریکا در گذشته علیه مردم و نظام جمهوری اسلامی ایران ابراز امیدواری کرد که دولت جدید آمریکا به حرف‌های خود مبنی بر لزوم باز شدن باب گفت‌وگو با ایران جامه‌ عمل بپوشد و از در آشتی‌جویانه‌ای وارد شود

کد خبر 85263

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز