چهارشنبه ۱۱ اسفند ۱۳۸۹ - ۱۵:۲۴
۰ نفر

همشهری: به گفته شاهدان عینی ده‌ها شهروند عمانی در شهر بریمی که در نوار مرزی ابوظبی قرار دارد، دست به تظاهرات علیه دولت عمان زدند.

اعتراض ها در عمان

به گزارش ایرنا، این تظاهرکنندگان با تجمع در برابر دفتر استانداری در بریمی خواستار اصلاحات سیاسی و اجتماعی در عمان شدند.

به گفته یک شاهد عینی، خواسته اصلی این تظاهر کنندگان اقدام دولت در جهت اصلاحات سیاسی و ایجاد فرصتهای شغلی در این شهر و نیز بالا بردن سطح رفاه و معیشت شهروندان می باشد.

گفتنی است تنها یک خیابان مشترک شهر بریمی عمان را از شهر العین امارات جدا می کند. صدها شهروند اماراتی و عمانی همه روزه از چندین نقطه این شهر برای عبور از خیابان مشترک بین دو کشور تنها با ارایه کارت شناسایی در حال تردد هستند.

شهر صحار نیز که در نزدیکی مرزهای امارات قرار دارد، امروز برای هفتمین روز متوالی شاهد درگیری‌ها میان ارتش و تظاهر کنندگان ضد دولتی بود.

بر پایه این گزارش ، نیروهایی از ارتش عمان توانستند با استفاده از یگان‌های میکانیزه ورودی شهر صحار را که توسط معترضان بسته شده بود، باز کنند.

منابع محلی افزودند: ارتش عمان امروز توانست تظاهر کنندگان را از منطقه میدان ' کره زمین' در شهر صحار دور کنند.

به گفته شاهدان عینی، ارتش عمان به این منظور از تعداد زیادی تانک استفاده کرده اما بیش از 200 تظاهر کنندگان همچنان در مبادی ورودی بندر صحار در حال اعتصاب هستند .

براساس این گزارش، یگانهایی از ارتش عمان در مناطق شمالی هم مرز با امارات نیز مستقر شده و در حالت آماده باش کامل بسر می برند.

گزارش‌های واصله حاکی است، در شهر صلاله در جنوب عمان در استان ظفار نیز برای چندمین روز متوالی ده‌ها نفر در برابر استانداری تجمع کرده و خواستار اصلاحات اجتماعی و سیاسی در عمان شده اند.

آخرین آمار دریافت شده از عمان نشان می‌دهد که در طول چند روز گذشته دستکم هفت نفر در درگیری‌های تظاهر کنندگان و نیروهای امنیتی و پلیس این کشور جان باخته‌اند.

کد خبر 129641
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز