مدیرعامل شرکت اتوبوسرانی شهر تهران اعلام کرد: «مدیریت شهری در دوره ششم سعی دارد علاوه بر بهبود وضعیت ناوگان اتوبوسرانی، تعداد اتوبوس ها را افزایش دهد.»

مهدي عليزاده - شركت واحد اتوبوسراني

به گزارش همشهری آنلاین، فرسودگی ناوگان اتوبوسرانی تهران، یکی از چالش‌های مهم حمل‌ونقل عمومی در این شهر است. مهدی علیزاده با بیان این مطلب عنوان کرد: «بسیاری از اتوبوس‌ها در تهران به‌دلیل استفاده طولانی مدت، عدم‌تعویض منظم و نگهداری ناکافی، به وضعیت فنی نامطلوبی دچار شده‌اند که منجر به افزایش نرخ خرابی و تأخیر در خدمات حمل‌ونقل عمومی می‌شود. این موضوع باعث نارضایتی مسافران، افزایش آلودگی هوا و کاهش اعتماد عمومی به حمل‌ونقل عمومی شده است.برای حل این مسئله، در دوره مدیریت شهری فعلی اقداماتی نظیر نوسازی و بازسازی ناوگان اتوبوسرانی از طریق جلب حمایت و زمینه‌سازی برای همکاری بین دولت، شهرداری و بخش خصوصی در این حوزه، افزایش منابع مالی برای نگهداری و بهبود فنی اتوبوس‌ها و همچنین توسعه سیستم‌های نظارت در دستور کار قرار گرفت تا در مسیر ارتقای کیفی خدمات، بهبود عملکرد حمل‌ونقل عمومی و افزایش سطح رضایت مسافران گام‌های خوبی برداشته شود.»

او ادامه داد: «به‌منظور تسهیل و ارتقای خدمات حمل‌ونقل عمومی برای شهروندان، افزایش تعداد اتوبوس‌ها در تهران بسیار ضروری است. با توجه به روند رو به رشد شهرنشینی و افزایش جمعیت، نیاز به حمل‌ونقل عمومی کارآمد و انعطاف‌پذیر بیشتر می‌شود. افزایش ناوگان اتوبوسرانی به تعداد مورد نیاز پایتخت و همچنین تنوع و توزیع مناسب آنها در سراسر شهر می‌تواند باعث کاهش فشار ترافیکی در تهران شود و راحتی و سرعت حرکت مسافران را افزایش دهد.»

به گفته علیزاده افزایش تعداد اتوبوس‌ها، باعث کاهش آلودگی هوا و ترافیک و ایجاد یک سیستم حمل‌ونقل عمومی پایدارتر و مؤثرتر است؛ بنابراین قدرت خرید اتوبوس‌های جدید، سرمایه‌گذاری در نگهداری و تعمیر اتوبوس‌های موجود و برنامه‌ریزی منطقی و هوشمندانه برای توسعه شبکه حمل‌ونقل عمومی، مواردی است که در این زمینه می‌تواند مورد توجه قرار گیرد.
علیزاده با اشاره به این که بهبود سیستم‌های اطلاع‌رسانی و ارتباطی در اتوبوس‌ها و تأمین نیروی انسانی کافی و متخصص برای ارائه خدمات بهتر به مسافران در کیفیت خدمات تأثیر بسزایی دارد، تاکید کرد: « به‌طور کلی، نوسازی ناوگان اتوبوسرانی به‌عنوان یکی از راهکارهای مهم برای بهبود حمل‌ونقل عمومی شهری و سازماندهی بهتر ترافیک شهری در نظر گرفته می‌شود. برنامه‌ریزی مناسب برای تأمین منابع مالی جهت نوسازی ناوگان اتوبوسرانی نیز بسیار اساسی است و امکان دارد از منابع مالی مختلفی مانند بودجه‌های دولتی، تسهیلات و وام‌های بانکی، سرمایه‌گذاری‌های خصوصی یا حتی محصولات یا خدمات نوین مانند تبلیغات یا همکاری با شرکت‌های دیگر برای تأمین هزینه‌های نوسازی ناوگان اتوبوسرانی استفاده کنیم.»

مدیرعامل شرکت اتوبوسرانی شهر تهران در ادامه گفت که انجام هر اقدامی در ناوگان اتوبوسرانی نیاز به برنامه‌ریزی دقیق و هماهنگی بین انواع منابع مالی و عملیات نوسازی هستند. همچنین پیگیری دقیق سیاستگذاران و مسئولان ذیربط، به‌منظور اجرای برنامه‌های نوسازی ناوگان اتوبوسرانی باعث پیشرفت این برنامه‌ها می‌شود. از طرفی، نقش مسافران نیز اساسی است؛ افزایش استفاده از حمل‌ونقل عمومی به جای وسیله شخصی و حمایت از اقدامات نوسازی می‌تواند برای موفقیت نهایی این طرح‌ها بسیار مؤثر باشد.

مهدی علیزاده در پایان گفت: «به‌طور خلاصه، نوسازی ناوگان اتوبوسرانی نیازمند هماهنگی و تلاش مشترک از سوی دولت، شهرداری، سازمان‌ها، شرکت‌های حمل‌ونقل عمومی و افراد جامعه است. با توجه به اهمیت این موضوع برای بهبود کیفیت زندگی شهروندان و محیط‌زیست، اقدامات مؤثر و سریع برای نوسازی ناوگان اتوبوسرانی و ارتقای خدمات حمل‌ونقل عمومی لازم است. این تدابیر می‌توانند بهبودی محسوس در زندگی روزمره مردم، کاهش ترافیک و آلودگی هوا و ایجاد یک سیستم حمل‌ونقل عمومی مؤثرتر و پایدارتر را فراهم کنند.»

کد خبر 844229
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهردارى

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha