غذاهای محلی برای افطار و سحر در شهرهای مختلف باعث شده تا سفره هر شهر و استانی رنگ و لعاب خاصی داشته باشد. سفره افطار قزوینی‌ها با غذاهای سنتی بسیار رنگارنگ است.

افطار

به گزارش همشهری آنلاین دیماج، ‌گل سرسبد سفره‌های افطار قزوینی‌هاست و این غذای ساده اما مقوی، با دستورهای متنوعی تهیه می‌شود. مواد اصلی تشکیل‌دهنده آن شامل تکه‌های نان، سبزی، پنیر، پیازداغ و گردو است.

غذاهای محلی در ایام روزه داری | دیماج ؛ افطار سنتی قزوین 
دیماج


البته بنا به سلایق و ذائقه‌های مختلف نیز ممکن است چاشنی‌های متنوعی در آن استفاده شود. این غذای ساده که خیلی راحت تهیه می‌شود را هم می‌توان به عنوان غذای اصلی افطاری در نظر گرفت یا در کنار سایر غذاها قرار داد. بنا به مواد تشکیل دهنده دیماج، غذایی مقوی و حاوی ویتامین‌ها، نشاسته و فیبر فراوان است که به عنوان غذای کامل مناسب روزهای روزه‌داری است.

بیشتر بخوانید:
عطر چای چورک در سفره افطار زنجانی‌ها

در بین انواع آش‌ها نیز برای سفره افطار، یکی از پرطرفدارترین آش‌های قزوین، آش امام یا همان آش امام سجاد (ع) است که به آن آش ماش یا آش بلغور هم گفته می‌شود. آش امام را که شبیه آش شله قلمکار تهرانی است و به آش شله قلمکار قزوینی نیز مشهور است، معمولا در مراسم مذهبی و برای افطار ماه رمضان تهیه می‌کنند.

غذاهای محلی در ایام روزه داری | دیماج ؛ افطار سنتی قزوین 
آش امام


انواع دیگر غذاهای افطاری در قزوین مثل سایر استان‌های ایران شامل غذاهای خوشمزه سنتی و بومی این استان محسوب می‌شوند. قیمه نثار، دیماج، شیرین پلو، کله پاچه، حلیم قزوینی، آش ماش پیاز، آش دوغ قزوینی و کوکو شیرین جزو محبوب‌ترین غذاهای قزوینی برای افطار و شام در ماه رمضان شناخته می‌شوند.

بیشتر بخوانید:
غذاهای محلی در ایام روزه‌داری | حلوای سیاه، پای ثابت افطار و سحر مردم این استان
از افطاری بلوچ ها چه می‌دانید؟ | تباهگ، چانگال و پکوره

کد خبر 841217

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha