معاون امور عتبات عالیات سازمان حج و زیارت گفت: زائران عتبات از افزایش نرخ تعیین‌شده در خصوص ارز مسافرتی بهره‌مند خواهند شد.

دلار

به گزارش همشهری آنلاین، بانک مرکزی به تازگی میزان ارز مسافرتی را از ۵۰۰ یورو به ۱۰۰۰ یورو افزایش داده است که البته فقط به مسافران هوایی تعلق می‌گیرد و برای دریافت آن بلیت مسافرت هوایی، رسید پرداخت عوارض خروج از کشور، گذرنامه، شناسنامه، کارت ملی و ویزای معتبر لازم است.

اما یکی از پرسش‌های مطرح برای برخی از زائران عتبات عالیات این است که آیا ارز مسافرتی به آنها نیز تعلق می‌گیرد یا خیر؟

حمیدرضا محمدی معاون امور عتبات عالیات سازمان حج و زیارت گفت: آنچه اعلام شده، برای همه مسافرانی است که به خارج از کشور سفر می‌کنند. بنابراین، با توجه به اینکه تفکیکی در این زمینه ایجاد نشده، زائران عتبات نیز از افزایش نرخ تعیین شده بهره‌مند خواهند شد.

مسافران می‌توانند ارز مسافرتی را به صورت حضوری و غیرحضوری دریافت کنند. در روش حضوری باید به شعب منتخب بانک‌های ملی، ملت و سامان در سراسر کشور مراجعه شود و در روش غیرحضوری می‌توان از طریق نرم‌افزار بله بانک ملی اقدام کرد.

ارز مسافرتی تنها یک بار در سال به مسافران پرداخت می‌شود و این امکان وجود دارد که معادل ارز ۱۰۰۰ یورویی را به انتخاب خود دلار دریافت کنند.

کد خبر 839179
منبع: تسنیم

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار جامعه

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 1
  • م IR ۱۴:۲۲ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۴
    10 1
    طبق امار تقریبی در نوروز ۱۴۰۱ ۳۵۰ هزار نفر سفر خارجه هوایی ثبت شده ۱۲۶۰۰۰۰ ملیون نفر هم مستمری بگیر مددجوی بهزیستی هستند اختلاف قیمت ارز مرکز مبادله با بازار رو برای ۱۰۰۰ یورو هم ۱۷ میلیون تومان اگر در نظربگیریم ( که این عدد اختلاف در واقع اکنون حدود ۲۰ ملیون تومان هست) این میزان بودجه جهت تامین ارز یارانه ای رو به این میزان مستمرر بگیران تهت پوشش بهزیستی توزیع کنند تومان 4700000 چهار ملیون و هفتصد هزار تومان عیدی توزیعی از این محل بودجه میتوان به مددجوی بهزیستی عیدی پرداخت کرد عیدی سال ۱۴۰۱به مدد جو نصفه پرداخت شد و کامل پرداخت نشد مستمری هر مددجوی بهزیستی اکنون هفتصد و شصت هزار تومان هست که هرسال مبنای عیدی رو یکماه مستمری قرار میدند ...
  • Koroosh US ۱۷:۲۹ - ۱۴۰۳/۰۱/۰۸
    2 0
    این یارانه ارز مسافرتی رو بدن به مستمندان فقرا اخه نه به یارو که انقدر لاک و واکس مو و چند قوطی رنگ زده شکل زامبی تو فرودگاه راه میره