مدیر عامل سازمان نوسازی شهر تهران آخرین وضعیت تعیین تکلیف بافت‌های فرسوده را تشریح کرد و گفت که رویکرد ما نوسازی پلاک‌های فرسوده است تا از این طریق بتوانیم ظرفیت خوبی برای تولید مسکن ایجاد کنیم.

بافت فرسوده در منطقه15

به گزارش همشهری آنلاین، سید مهدی هدایت در تشریح برنامه های انجام شده گفت: «اقدامات خوبی در بحث تولید مسکن، رفع موانع تولید مسکن در شهر تهران و نوسازی شهری در مسیر اجرا صورت گرفته که دولت برای اولین بار سیاست‌هایش در موضوع بازآفرینی و نوسازی بافت‌های فرسوده و تولید مسکن با شهرداری تهران همسو شده و این امر نوید اتفاقات خیلی خوب در شهر تهران است.»

او با بیان این که بیش از ۲۶۱ هزار پلاک فرسوده در تهران وجود دارد تاکید کرد: در مناطق ۹ و ۱۰ و ۱۱ و ۱۲ و ۱۵ بیشترین محدوده‌های بافت‌های فرسوده قرار دارد؛ اما در محدوده‌هایی هم بصورت لکه‌ای بافت فرسوده داریم که برای این محدوده‌ها هم برای اولین بار طرح موضعی تهیه و ابلاغ شد تا در مسیر نوسازی شهری قرار گیرند.در شهر تهران بیشتر ساخت و سازها را بخش خصوصی انجام می‌دهد و امیدواریم بین دو تا ۳ سال عرضه بسیار خوبی در شهر تهران شروع شود.

تولید مسکن در قالب محلات الگو

سیاست شهرداری در موضوع تولید مسکن ایجاد محلات الگوی جدید است. مدیرعامل سازمان نوسازی شهر تهران با بیان این مطلب گفت: در منطقه ۱۹ کار اجرایی یک محله الگوی جدید شروع شده و تأمین تمام خدمات مورد نیاز، همزمان با ساخت مسکن انجام می شود. در واقع در این محلات رویکرد ما ایجاد محلات با هویت شهری، جدا کردن قلمروهای عمومی و خصوصی و همچنین ایجاد خدمات هفتگانه، استفاده از تکنولوژی‌های نوین ساخت و بحث مصرف انرژی است.

مقاوم سازی بافت‌های تاریخی

برخی از بافت‌های تاریخی هم فرسوده هستند که براساس مسائل میراث فرهنگی تخریب و نوسازی آنها امکان پذیر نیست. سید مهدی هدایت با اشاره به این موضوع تاکید کرد: مقاوم سازی بیشتر در محدوده بافت‌های تاریخی صورت می‌گیرد که برای اولین بار مصوبه آن در شورای شهر طی هفته‌های گذشته تصویب شد. براساس این مصوبه می‌توانیم در محدوده‌هایی که به علت تاریخی بودن امکان نوسازی نیست، پروانه مرمت و مقاوم سازی را با ملاحظات میراثی و نظر وزارت میراث فرهنگی ارائه بدهیم.

کد خبر 837252

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha