مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران از رکورد زنی نوسازی پایتخت در طی یک سال خبر داد و گفت: امروز در شهر تهران شاهد رشد ۳ برابر نوسازی در مقایسه با سال گذشته هستیم و امسال توانستیم بالاترین رکورد را ثبت کنیم، پیش بینی ما این است که آمار صدور پروانه به ۲۲۵ هزار واحد برسد.

آیینی- مدیرعامل شرکت بازآفرینی

به گزارش همشهری آنلاین، با توجه به این که تهران شهر زلزله خیز است نوسازی بافت‌های فرسوده، ناپایدار و ناکارآمد اولویت مدیریت شهری قرار گرفته است. محمد آیینی در راستای تأیید این رویکرد به آمارهای کشوری تکیه کرد و در گفتگو با خبرنگار همشهری گفت: «براساس شاخصه‌هایی که شورای عالی معماری و شهرسازی کشور برای تعیین محدوده‌ بافت‌های فرسوده و نارکارآمد تعیین کرد تا کنون بیش ۱۶۷ هزار هکتار در کشور در قالب ۳ گروه بافت‌های فرسوده، فرسوده تاریخی و سکونتگاه غیر رسمی شناسایی شده است.

به گفته او از حدود ۱۴ هزار و ۵۰۰ هکتار بافت های فرسوده و ناکارآمد در استان تهران، نزدیک به ۴هزار و ۴۵۰ هکتار در شهر تهران قرار گرفته است.

آیینی با بیان این که بناهای ناپایدار در زمان وقوع حوادثی چون زلزله، تهدید جدی برای جان شهروندان محسوب می‌شود، عنوان کرد: «بیش از ۲ میلیون ۷۰۰ هزار بنای ناپایدار در کشور وجود دارد که اگر به آنها رسیدگی نشود،فاجعه بزرگی رخ می‌دهد. از این تعداد بنای ناپایدار بیش از ۲۲۰ هزار بنا در استان تهران و بیش از ۱۳۰ هزار بنای ناپایدار در شهر تهران قرار دارد، متأسفانه بیش از ۵۰۰ هزار نفر در این بناهای ناپایدار(شهر تهران) زندگی می‌کنند.»

مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران در ادامه گفت: علاوه بر بحث ناپایداری باید گفت که متأسفانه این بناها در محدوده‌های نفوذ ناپذیر قرار گرفته‌اند و در مواقع بحرانی خودروهای امدادی و نجات مانند اورژانس و آتش نشانی نمی تواند به این محله‌ها ورود کند.

این مقام مسئول به آمار صدور پروانه‌ها در بافت‌های فرسوده نیز اشاره کرد و توضیح داد: «در ۲ سال گذشته آمار صدور پروانه‌ها در کشور از ۲۲۶ هزار واحد و در استان تهران از ۴۸ هزار واحد عبور کرد، در رابطه با شهر تهران هم آمار بیش از ۴۲ هزار واحد ثبت شده است چرا که شهرداری تهران تمام قد از طریق سازمان نوسازی و حوزه معاونت شهرسازی پای کار آمده و بسته‌های تشویقی را اجرایی کرد. امروز در شهر تهران شاهد رشد ۳ برابر نوسازی در مقایسه با سال گذشته هستیم و امسال توانستیم بالاترین رکورد را ثبت کنیم، پیش بینی ما این است که آمار صدور پروانه به ۲۲۵ هزار واحد برسد.»

کد خبر 833578
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهردارى

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha