رئیس سازمان نوسازی شهر تهران ضمن رد حضور چینی‌ها در ساخت مسکن، گفت: مشارکت با چین در حوزه مسکن فقط مربوط به تأمین مالی و انتقال تکنولوژی است.

مهدی هدایت

به گزارش همشهری آنلاین؛ تهران با کمبود مسکن مواجه است و از این رو مدیریت شهری دوره ششم تلاش می کند با ورود به این حوزه، این کمبود را تا حدود جبران کند. سید مهدی هدایت رئیس سازمان نوسازی شهر تهران در گفتگو با خبرنگار همشهری آنلاین، گفت:«ورود شهرداری تهران به موضوع مسکن به منظور رفع موانع تولید مسکن، نوسازی بافت‌های فرسوده و افزایش عرضه مسکن در تهران بوده است.»

او افزود: در یک مقطع زمانی شاهد کاهش صدور پروانه در تهران بودیم که منجر به کم شدن عرضه مسکن و جهش قیمت مسکن در سالهای اخیر شده بود. خوشبختانه در این دور سیاست‌های دولت و مدیریت شهری در خصوص بازآفرینی و تولید مسکن با هم همسو شد و اتفاقات خوبی هم رخ داد.»

او ادامه داد: «طرح احداث مسکن استطاعت در این دوره مطرح شد که ساخت آنها قطعا یک عملکرد بی سابقه خواهد بود، این طرح در نهایت سبب خانه دار شدن اقشار کم درآمد می‌انجامد و عملیات ساخت این مسکن ها در قالب محلات الگو به زودی شروع می‌شود.»

به گفته مدیرعامل سازمان نوسازی شهر تهران، ساخت مسکن‌های استطاعت پذیر در محدوده‌های ناکارآمد شهری و با تأمین سرانه‌های خدماتی انجام می‌شود.

هدایت با بیان این که طرح مسکن استطاعت پذیر مصوبه کمیسیون ماده ۵ را گرفته است، تأکید کرد که وزارت راه و شهرسازی هم با ساخت این مسکن‌ها موافقت کرده است. همچنین حضور چینی‌ها در ساخت این مسکن صحت ندارد و مشارکت با چین در حوزه مسکن فقط تأمین مالی و انتقال تکنولوژی است.

کد خبر 833941
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهردارى

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha