منطقه جنوب شرق کشور از حاشیه‌سازی‌های خانواده عبدالحمید اسماعیل‌زهی خلاصی ندارد و مدتی است که حاشیه‌سازی برای سیستان و بلوچستان در سایه مدارا با امام جمعه مسجد مکی زاهدان، به اخبار معمولی این استان تبدیل شده است.

مولوی عبدالحمید

به گزارش همشهری آنلاین، روزنامه ایران نوشت: در تازه‌ترین مورد از این حاشیه‌سازی‌ها، روز گذشته «فاروق اسماعیل‌زهی» فرزند «عبدالحمید» به اتهام حمل سلاح غیرمجاز (سلاح گرم) در ایست بازرسی پلیس راه زاهدان_خاش دستگیر شد. به گزارش فارس، با این حال پسر امام جمعه مسجد مکی، پس از چند ساعت آزاد شده و به مسیر خود ادامه داده است. مشخص نیست که فاروق اسماعیل زهی بر چه اساس و با کدام منطق پس از دستگیری به دلیل حمل سلاح غیرمجاز، آزاد شده است اما اخبار واصله حاکی است، این آزادی مشکوک با فشار شخص مولوی عبدالحمید و در نهایت با قرار وثیقه صورت گرفته و دادگستری استان هنوز درخصوص این پرونده اطلاع‌رسانی جدیدی نداشته است.

در جریان اغتشاشات سال قبل، عبدالحمید اسماعیل‌زهی تریبون نماز جمعه مسجد مکی را به محلی برای بیان مواضع مطلوب جریانات ضدامنیتی تبدیل کرده بود. حمایت ضمنی از ناامن‌کنندگان کشور، هجمه به نظام اسلامی به دلیل مقابله با اغتشاشات، حمایت از فرقه جاسوسی بهائیت و دامن زدن به دروغ‌پردازی جنبش موسوم به زن، زندگی، آزادی علیه جمهوری اسلامی، از جمله این مسائل بود که همواره با حمایت رسانه‌های رسمی دولت امریکا از جمله «رادیو فردا» و «صدای امریکا» نیز مواجه می‌شد.

این درحالی است که طی ماه‌های گذشته از جمله در آبان ماه سال ۱۴۰۱ و در بحبوحه اغتشاشات، خبرگزاری فارس به نقل از منابع آگاه گزارش داد که مسجد مکی با راه‌اندازی تعداد۸۰ دستگاه ماینر و با سوءاستفاده از برق رایگان مسجد و مدرسه مکی اقدام به استخراج رمز ارز کرده است. نکته جالب توجه آنجاست که مبدأ ارسال این دستگاه‌ها، خاک ایالات متحده امریکا بوده است.

خردادماه امسال نیز اخباری مبنی بر حبس و اعتراف‌گیری از یک طلبه سارق در مسجد مکی منتشر شد. افراد وابسته به مدیریت مسجد مکی نسبت به یکی از طلبه‌های اهل سنت که سابقه سرقت داشته، به بهانه سرقت مظنون شده و به جای تحویل طلبه سارق به مراجع انتظامی، او را به صورت غیرقانونی حبس و به مدت ۳ روز شکنجه کردند.

این اقدامات غیرقانونی متعدد درحالی صورت می‌گیرد که رسانه‌های متخاصم از مولوی عبدالحمید به‌ خاطر طرح مسائل ادعایی در راستای منافع بیگانگان بشدت حمایت می‌کنند.

کد خبر 836911
منبع: ایران

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 15
  • نظرات در صف انتشار: 1
  • نظرات غیرقابل انتشار: 56
  • ایرانی IR ۰۷:۵۹ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۵
    خدا نکنه کسی بر خلاف گفته های شما حرفی بزند بدتر از او در دنیا پیدا نمیشود بترسید از روزی که خودتان به ان اعتقاد دارید
    • IR ۱۲:۲۸ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۵
      65 24
      اونی که برای ترساندن مردم اسلحه حمل میکنه باید بترسه
    • فرشته IR ۲۲:۵۶ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۵
      3 1
      ای والله
    • IR ۲۳:۲۸ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۵
      7 1
      12:28 وقتی شناخت از سیستان فقط در حد گفته های 20:30 است زیاد حرف نزن حمله اسلحه بخاطر نبود امنیت در منطقه است نه ترساندن مردم
  • IR ۰۸:۱۹ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۵
    71 4
    خداوند. بهترین شاهد و منتقم هست کمی صبر....
  • IR ۰۹:۲۷ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۵
    61 91
    مردم خوب و از بد تشخیص میدن.
    • IR ۱۲:۱۰ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۵
      84 22
      آره برای همین عبدالحمید و اطرافیانش را از خودشون نمیدونند
  • ایرانی IR ۰۹:۴۵ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۵
    40 1
    و مکرو و مکرالله و الله خیرالماکرین .
  • IR ۱۲:۰۷ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۵
    38 9
    یک مداح چرا باید اسلحه حمل کند؟وبعد به سمت ماشین یک زوج تیراندازی کند؟
    • IR ۱۳:۰۷ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۵
      18 4
      پاسخ دادن برای این سوال منطقی شما برای بعضی ها کمی درد داره .
  • ایرانی IR ۱۲:۴۲ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۵
    41 17
    ازشیعیان مظلوم عربستان چه خبردارید ایامانند جماعت عبدالحمد واشکاروازادانه برعلیه ال سعود جنجال براه می اندازند یاکه ازکوچک وبزرگشان درسیاه چالها ویا باشمشیر سرشان راقطع میکنند
  • جاوید IR ۱۸:۰۳ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۵
    3 7
    البته عبدالحمید و رفقا اصلا عددی نیستن برای ایرانی که آمریکا و انگلیس و اسرائیل در مقابلش تسلیم شدن (یعنی جرأت حمله ندارن)عبدالحمید هم در آینده ساکت خواهد شد. ایران با کسی شوخی نداره .صبر کنید میبینید.
  • جفاکار TR ۲۰:۳۹ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۵
    2 7
    علاج واقعه قبل ازوقوع بايد کرد. این شخص بانظام سر جنگ دارد و بيگانگان هم هدایت ورهبری افکارواعمالش را بطور غیرمستقیم انجام‌ می‌دهند بايد به هوش بود.
  • IR ۲۱:۲۷ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۵
    10 2
    بنظرم آقای عبدالحمید به عنوان یه روحانی برجسته اهل سنت باید محافظ داشته باشه....اگه خدایی نکرده برای اون اتفاقی رخ بده عواقب خوبی ندارن...اما اگه محافظ شخصی داشته باشد خیلی بهتره...دوما همان طور که امام جمعه ها محافظ دارن خب این هم داشته باشه چه اشکالی داره... تو سخنرانی های که من دیدم از این آقا از خشونت اعلام برائت کرد خود وجریان خود را جدا کرد....آقایان به جای ایجاد کینه درکامنت هایتان به دنبال خاموش کردن آتش باشید.... خواهشاً قبل از ارسال کامنت کمی فکر کنید
  • IR ۰۶:۵۶ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۶
    1 1
    ادعای خبرگزاری فارس از سوی مسجد مکی تکذیب شد.775