امروز دوشنبه (۱۴ اسفند) روز هشتمی است که امدادرسانی در مناطق بحرانی سیستان و بلوچستان ادامه دارد.

سيل

به گزارش همشهری آنلاین، مدیر هلال احمر سیستان و بلوچستان با بیان اینکه در حال حاضر ۲۰۰ تیم امدادی شامل ۲ هزار و ۱۹۱ نیرو در حال امدادرسانی در مناطق سیل زده هستند، به همشهری می‌گوید: «همچنین ۳۲۱ خودروی عملیاتی در مناطق سیل زده فعالیت می‌کنند.»

سیدمحمد مهدی سجادی با تاکید بر اینکه امدادرسانی به شهرستان قصرقند، دشتیاری و چابهار در سیستان و بلوچستان همچنان ادامه دارد، می‌افزاید:‌ «تاکنون به ۴۱۵۳ خانوار که شامل ۱۷ هزار و ۸۸۳ نفر می‌شوند، امداد و نجات شده است. همچنین ۶۶۳ خانوار که شامل ۲۷۴۷ نفر می‌شوند، اسکان داده شده اند.»

سجادی ادامه می‌دهد: «با توجه به سیل روزهای گذشته برخی از افراد دچار حادثه و مصدوم شدند که تاکنون ۹۱ نفر از این افراد از بحران سیلاب رهاسازی شدند. همچنین تاکنون ۳۵ مورد پرواز بالگرد در مناطق چابهار، قصرقند و دشتیاری انجام شده است.»

او عنوان می‌کند: «۶۵۳ چادر امدادی در میان مردم مناطق سیل زده توزیع شده است. همچنین ۳ هزار و ۳۰۰ تخته پتو، ۶ هزار و ۵۰۰ کیلوگرم نایلکس، ۱۰۰ چراغ والور و بیش از ۱۰ هزار تن بسته های مواد غذایی که همه این‌ها در شهرستان چابهار، دشتیاری و قصرقند توزیع شده است.»‌

۱۰ تن برنج، ۲ هزار قوطی روغن، ۵ هزار عدد انواع کنسرو، ۲ هزار عدد بخاری برقی، ۴۰۰ هزار بسته آب معدنی، ۳۰ هزار عدد کنسرو لوبیا و ۳۰ کارتن کیک در میان مردم سیل زده توزیع شده است. مدیر هلال احمر سیتان و بلوچستان می‌گوید: «۵ هزار مواد غذایی جدید به سیستان و بلوچستان رسیده است و خوشبخانه در حال حاضر مشکل خاصی در این استان نداریم.»

سجادی یادآور می‌شود: «تاکنون ۲۸ محموله امدادی از استان ‌های مختلف کشور توسط سازمان جمعیت هلال احمر کشور به این شهرستان‌ها اعزام شده است.»

به گفته مدیر هلال احمر سیستان و بلوچستان، با توجه به بررسی‌هایی که دوشنبه (۱۴ اسفند) به صورت هوایی انجام شد، تقریبا سیلاب فروکش کرده است. او ادامه می‌دهد: «مشکل خاصی در منطقه نداریم. البته برخی از روستاها همچنان در محاصره آب هستند ولی به تعداد روستاهایی که در محاصر نیستند، هر روز افزایش می‌یابد. این نشان می‌دهد جای نگرانی نیست.»

سجادی درباره هشدار هواشناسی عنوان می‌کند: «هشدار سازمان هواشناسی کشور به مردم قصرقند، دشتیاری و چابهار به طور مرتب اعلام می‌شود. حالا که احتمال بارندگی وجود دارد، می‌توان به جرات گفت که همه مردم هشیار شدند و ما هم با توجه به ضرورت به فعالیت‌های خود ادامه می‌دهیم.»

او تاکید می‌کند: «امدادرسانی وظیفه من و همکاران من است. با توجه به اینکه سطح حادثه خیلی بالا نیست، تنها بسته غذایی در این شرایط نیاز مردم است. بسته غذایی مانند برنج، روغن، انواع کنسرو و با توجه به اینکه در آستانه ماه مبارک رمضان قرار داریم، آرد هم نیاز مردم است. آرد در حال حاضر کمتر در مناطق سیل زده پیدا می‌شود و به همین دلیل، آرد نیاز این عزیزان محسوب می‌شود. در بحث پتو و زیرانداز هم مردم می‌توانند به مردم مناطق سیل زده کمک کنند.»

سجادی اضافه می‌کند: «خواسته ما این است که مردم در این شرایط در حاشیه رودخانه‌ها قرار نگیرند. همچنین نکات ایمنی را رعایت کنند تا مشکلی برای مردم و امدادگران به وجود نیاید.»

کد خبر 836833
منبع: روزنامه همشهری

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha