همشهری آنلاین: وزیر اطلاعات با افشای جریان‌های معاندی که زیر پوشش فعالیت انتخاباتی قصد ایجاد بلوا داشتند از کسانی که به نتیجه انتخابات اعتراض دارند خواست، خواسته های خود را از راههای قانونی پیگیری کنند.

به گزارش واحد مرکزی خبر، غلامحسین محسنی اژه‌ای گفت: حماسه بی‌نظیر 22 خرداد که در آن بیش از 39 میلیون نفر با آرامش کامل و متانت سر صندوق‌های رای حاضر شدند و با بیش از 24 میلیون رای رییس جمهور خودشان را انتخاب کردند، برای بدخواهان انقلاب و ضدانقلاب گران تمام شد.

وی افزود: آنان تلاش می‌کردند که مردم روز انتخابات با این شور و نشاط در انتخابات حاضر نشوند و چون موفق نشدند سعی کردند این حادثه عظیم و بی‌نظیر و این شیرینی و پیروزی بزرگ را در کام مردم ما تلخ کنند.

محسنی اژه‌ای گفت: به همین علت متاسفانه بعضی از جریانهای ضدانقلاب، معاند و غیرقانونی زیرپوشش فعالیت‌های انتخاباتی به خیابان‌ها ریختند، مزاحم مردم شدندو برخی اموال عمومی و اموال مردم را تخریب کردند، به آتش کشیدند و موجب اذیت و آزار مردم شدند.

وزیر اطلاعات گفت: وزارت اطلاعات قبل از انتخابات دو جریان را تعقیب و دنبال می‌کرد یکی جریان‌هایی که می خواستند با انفجار یا ترور ایجاد ناامنی در کشور کنند، ازسه جریان بمبگذار که هرسه از بیرون کشور هدایت می‌شدند حدود پنجاه نفر شناسایی و دستگیر شدند و بیش از بیست محموله انفجاری و بمب از آنان کشف شد.

محسنی اژه‌ای گفت: ابزاری که اینها برای ساختن بمب تهیه کرده بودند شناسایی و ضبط شد و تحقیقات مقدماتی آنها رو به اتمام است و امیدواریم با اجازه قاضی به همین زودی به مردم اطلاع رسانی کنیم که این گروه چه برنامه‌ای برای قبل و روز انتخابات داشتند.

محسنی اژه‌ای افزود: جریان دوم، جریان‌های سازمان یافته‌ای بودند که بعضا از گروهک‌های ضدانقلاب به بعضی ستادهای انتخاباتی نفوذ کرده بودند و در پوشش ستاد انتخاباتی اهداف خاص خود را دنبال می کردند.

وی گفت: به بعضی ستادها تذکر داده شد و آن عوامل هم شناسایی و دستگیر شدند و الان در بازداشتند.

وزیر اطلاعات در باره اغتشاش های اخیر افزود :وظیفه وزارت اطلاعات در اینباره شناسایی عوامل اصلی و محرکین اصلی بود که این کار انجام شد و تعدادی را دستگیر کرده و به بعضی ها نیز هشدار دادیم.

محسنی اژه‌ای گفت: به بعضی از ستادهای انتخاباتی گفتیم که این عوامل در پوشش انتخابات و به صورت غیرقانونی می خواهند دست به اقداماتی بزنند و خود شما جلوی آنها را بگیرید.

وی افزود: به آن عوامل هم تذکر دادیم که شناسایی شده اید و دیگر جلو نیایید ، بعضی ها گوش کردند و عمل کردندو بعضی ها متاسفانه به این تذکرات عمل نکردندو بیش از 25 نفر از عناصر اصلی و محرک این اغتشاشات به غیر از مواردی که نیروی انتظامی دستگیر کرده ، دستگیر شدند و در بازداشت بسر می برند و برخی از آنها نسبت به اعمال مجرمانه مانند آتش زدن اتوبوس اعتراف کردند.

وزیر اطلاعات گفت :اینجا اعلام میکنم که این مسایل برای وزارت اطلاعات مخفی نیست و اگر چنانچه این روزها و شب ها مجددا به خیابانها بریزند و بخواهند برای مردم و کشور دردسر ایجاد کنند مطمئن باشند که هم دستگیر می شوند هم به مردم معرفی می شوند.

محسنی اژه ای افزود: من این اجازه را از مقامات قضایی گرفته ام و گفتم که اول تذکر می دهم و بعدتذکر عمومی می دهم و اگر چنانچه اینها عمل نکردند ناگزیر هستیم هم دستگیر کنیم و هم قبل از محاکمه عوامل و عناصر اصلی را به مردم معرفی کنیم .

وزیر اطلاعات گفت: ان شاء الله مردم هوشیار هستندو آنها که غافل هستند از غفلت دربیایند وبدانند که هزینه سنگینی را برای این اقدامات غیرقانونی شان پرداخت خواهند کرد.

محسنی اژه ای درباره شایعاتی نظیر حبس خانگی برخی نامزدها گفت: مطلقا چنین شایعه ای صحت ندارد و این از همان شایعات بی اساس بدخواهان و دشمنان است.

وزیر اطلاعات به کسانی که به نتیجه انتخابات اعتراض دارند گفت: مسیر قانونی باز است و اگر حرفی دارند میتوانند از راه صحیح آن مطرح کنند.

محسنی اژه‌ای به خانواده هاتوصیه کرد: مراقب جوان‌های خود باشید چون ممکن است تحت تاثیر این شایعه سازی‌ها قرار بگیرند و خدای ناکرده در خیابان اسیر شیطنت های عناصر اصلی شوندو خودو خانواده شان دچار مشکل شوند.

محسنی اژه ای گفت: ممکن است در جریان تلاش نیروی انتظامی برای جلوگیری از اغتشاش افراد بیگناه یا کم گناه نیز دستگیر شوند در اینصورت تلاش همه دستگاهها از جمله نیروی انتظامی، دستگاه قضایی و وزارت اطلاعات این است که به این افرادبی گناه ، فریب خورده یا پشیمان و خانواده هایشان کمک کنیم که دچار مشکل نشوند اما این به شرطی است که خانواده ها هم از فرزند خود مراقبت کنند و پیگیر باشند تا از روی نا آگاهی در دام عناصر اصلی اغتشاش، دست به اعمال مجرمانه نزنند.

کد خبر 83649

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز