یکشنبه ۳۱ خرداد ۱۳۸۸ - ۱۹:۱۴
۰ نفر

گروه سیاسی: آیت‌الله العظمی لطف‌الله صافی گلپایگانی در دیدار با برخی فقها و سخنگوی شورای نگهبان ضمن ابراز تأسف از حوادثی که بعد از انتخابات پیش آمده است،گفت:

باید این قضایا به شکلی منطقی و مستدل طوری حل شود که تمام بحث‌ها و نزاع‌ها در این باره تمام گردد و اصرار به این نکته که به طرف مقابل بگوییم تو مقصری کار صحیحی نیست.

به گزارش ایسنا این مرجع تقلید افزود: آنچه برای ما بالخصوص اهمیت دارد حفظ امنیت و آرامش و نظم مملکت و حفظ نظام اسلامی است. اگر این دعواها ادامه پیدا کند بیم آن می‌رود که اصل نظام مورد تضعیف قرار بگیرد.

اشخاص می‌آیند و می‌روند و آنچه می‌ماند نظام و در اصل، اسلام و حاکمیت آن است؛ حتی اگر بشود یک طرف برای حفظ مصالح اسلام از حق خود کوتاه بیاید جا دارد. البته من مطالب مهمی دارم که الان نمی‌توانم بیان نمایم.

وی با تقدیر و تشکر از اعضای شورای نگهبان درباره جایگاه این شورا گفت: شورای نگهبان دارای مقام بالایی است و قداست این شورا باید محفوظ باشد و در مقام قضاوت و داوری وجه‌المصالحه قرار نگیرد.

آیت‌الله صافی در ادامه عنوان کرد: ما باید از همان ابتدا کاری می‌کردیم که جلوی این مطالب گرفته می‌شد؛ مواضع و سخنرانی‌ها و اظهارنظرها را تعدیل می‌کردیم و به هر حال الان باید با صفا و صمیمیت و رأفت و مهربانی مطلب را خاتمه دهیم. همه باید با احترام به قانون و عرف جامعه دست به دست هم داده و به بهترین وجه ممکن رفع مشکل کنیم و عقلای قوم و بزرگان کشور و انقلاب باید در این مقطع حساس، با درایت کامل این نزاع‌ها و خصومت‌ها را رفع نمایند. نباید اختلاف سلیقه‌ها موجب تضعیف اصل نظام شود.

این مرجع تقلید در پایان بر حفظ نظم و آرامش و امنیت کشور تاکید فراوان کرد و گفت: ان شاء‌الله دعای حضرت بقیه‌‌الله الاعظم ارواح العالمین له الفدا شامل حال مردم متدین و عزیز ما باشد و با دعای ایشان مشکلات برطرف شود و این کشور در سایه لطف و عنایات آن بزرگوار همیشه موفق و سرافراز باشد.ادامه این دیدار به‌صورت محرمانه برگزار شد.

سخنگوی شورای نگهبان درباره این دیدار گفت: در این دیدار از سوی اعضای شورا این اطمینان داده شد که شورای نگهبان در رسیدگی به شکایات و اعتراضات با رعایت بی‌طرفی کامل و دقت لازم اقدام و نتیجه را نیز برای عموم مردم منتشر کند.

عباسعلی کدخدایی با بیان اینکه مراجع عظام تقلید در جامعه‌ اسلامی دارای جایگاه برجسته‌ای هستند و نظام اسلامی هم برای مرجعیت اهمیت خاصی قائل است، گفت: شورای نگهبان تصمیم گرفت گزارشی را از روند نظارت بر انتخابات خدمت مراجع عظام تقلید ارائه کند که به همین منظور دیروز به همراه آیت‌الله مومن، آیت‌الله مدرس یزدی و آیت‌الله کعبی خدمت حضرات آیات عظام صافی گلپایگانی، مکارم شیرازی و جوادی آملی رسیدیم و گزارش نظارت بر انتخابات و اقدامات شورای نگهبان در این راستا برای این مراجع تبیین شد.

وی ادامه داد: ابتدا گزارشی را بنده به‌عنوان مسئول نظارت بر انتخابات ارائه کردم و سپس هر کدام از اعضا توضیحاتی را ارائه کردند و همچنین حضرات آیات عظام نکاتی را تبیین کردند.

از جمله اینکه هر سه بزرگوار بر رعایت قانون تاکید داشتند. کدخدایی خاطرنشان کرد: این مراجع عظام بر پیگیری امور از طریق مجاری قانونی و حفظ آرامش و خویشتنداری تاکید داشتند و همچنین رسیدگی دقیق به اعتراضات و شکایات را مورد تاکید قرار دادند.

کد خبر 83975

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز