دوشنبه ۲۵ خرداد ۱۳۸۸ - ۰۶:۴۷
۰ نفر

گروه‌ ورزشی: تمرینات تیم ملی فوتبال ایران برای رویارویی با کره‌جنوبی در آخرین بازی از مرحله گروهی رقابت‌های مقدماتی جام‌جهانی 2010، روز گذشته در دو نوبت صبح و عصر پیگیری شد و بازیکنان درمجموع 180 دقیقه تمرین کردند.

بیشتر برنامه‌های تمرینی به مرور کارهای تاکتیکی اختصاص داشت و نکته قابل‌توجه این است که در‌حال حاضر، افشین قطبی بابت غیبت احتمالی بازیکنانش نگرانی ندارد چرا‌که ایران در بازی روز چهارشنبه بازیکن محروم و مصدومی ‌نخواهد داشت.

در تمرینات روز گذشته افشین قطبی تاکید ویژه‌ای به این موضوع داشت که مهاجمان و‌ هافبک‌های تیم ملی در بازی روزچهارشنبه باز هم بازی تحت فشار را در دستور کار خود قرار بدهند، مثل تاکتیکی که ایران در دیدار مقابل کره‌شمالی به‌کار گرفت ولی در نهایت موفق به کسب 3 امتیاز نشد. نکته دیگر در تمرینات دیروز، ارسال از کناره‌ها توسط مهدی مهدوی‌کیا، حسین کعبی، مسعود شجاعی، ایمان مبعلی و فریدون زندی بود. در ضمن قطبی تمریناتی را هم برای علی کریمی ‌و مسعود شجاعی در نظر گرفته بود و از شیوه این تمرینات مشخص بود که قطبی عمق دفاع کره‌جنوبی را هم با تکیه بر تکنیک این دو بازیکن نشانه گرفته است.

پرداخت مطالبات مالی

بعد از دیدار ایران و امارات زمزمه‌هایی در خصوص اعتراض بعضی از ملی‌پوشان بابت دریافت نکردن مطالبات مالی‌شان از فدراسیون فوتبال شنیده شد ولی آخرین اخبار حاکی از آن است که مسئولان فدراسیون درصدد هستند تا قبل از بازی با کره‌جنوبی طلب بازیکنان را پرداخت کنند. قرار است امروز پاداش‌های درنظر گرفته‌شده برای بازیکنان توسط مسئولان فدراسیون به کره‌جنوبی ارسال شود تا ملی‌پوشان فوتبال ایران قبل از این مسابقه پاداش‌ها و مطالبات مالی خود را از فدراسیون دریافت کنند.

قطبی: شاید تغییر روش دادیم

سرمربی تیم ملی با بیان اینکه برنامه‌های ویژه‌ای برای دیدار روز چهارشنبه دارد، می‌گوید: «با توجه به بررسی‌های لازم و شناختی که از حریف دارم احتمالا شاهد تغییراتی در روش بازی و برخی بازیکنان تیم ملی خواهیم بود. طبیعتا باید جلسات تمرینی باقی‌مانده را با همه بازیکنان پشت سربگذاریم و به دنبال پیدا‌کردن بهترین ترکیب برای دیدار با کره‌جنوبی باشیم. با‌توجه به شناختی که از کره‌جنوبی داریم احتمال ایجاد تغییرات در سیستم و روش بازی تیم ملی و همچنین ایجاد تغییرات در برخی پست‌ها وجود دارد.»

قطبی به آخرین وضعیت ملی‌پوشان ایران اشاره می‌کند: «از زمانی که وارد سئول شده‌ایم برنامه‌ها را اجرا کرده‌ایم و خوشبختانه تمامی بازیکنان در شرایط روحی و جسمانی مطلوبی به‌سر می‌برند.اولین روز  یک تمرین سبک را در محوطه هتل پشت سرگذاشتیم و یکشنبه هم صبح و عصر دو جلسه تمرینی را انجام دادیم. از امروز یک جلسه تمرین خواهیم کرد تا برای دیدار روز چهارشنبه در آمادگی کامل قرار داشته باشیم.»

سرمربی تیم ملی در پاسخ به این سئوال که از تیم قبلی کره‌جنوبی در زمان حضور شما، چند بازیکن در تیم فعلی حضور دارند، می‌گوید: «فکر می‌کنم از 11 بازیکن اصلی این تیم 9 بازیکن از زمان حضور من در کادر فنی کره‌جنوبی باقی مانده‌اند که حالا از بازیکنان اصلی این تیم به شمار می‌روند. با این شرایط فکر می‌کنم شناخت بسیار خوبی از نحوه بازی انفرادی و گروهی کره‌جنوبی داشته باشم و بتوانم از این شناخت به سود تیم ملی استفاده کنم.»

وی ادامه می‌دهد: «می‌دانم که بازی سخت و حساسی را پیش رو داریم ولی امیدوارم بتوانیم پس از 90 دقیقه بهترین و شیرین‌ترین لحظات را برای فوتبال ایران رقم بزنیم و به یک پیروزی بزرگ دست پیدا کنیم. از مردم فوتبالدوست ایران می‌خواهم مثل همیشه تیم ملی کشورشان را برای رسیدن به موفقیت و صعود به جام جهانی دعا کنند.»

پورحیدری: هجومی بازی می کنیم

سرپرست تیم ملی فوتبال ایران هم  ضمن دشوار توصیف‌کردن دیدار با کره‌جنوبی، آرامش و بازی بدون استرس را رمز موفقیت تیم ملی در این دیدار سرنوشت‌ساز می‌داند. منصور پورحیدری دیدار با کره‌جنوبی را حساس‌ترین مسابقه تیم ملی ظرف سال‌های اخیر عنوان کرده و می‌گوید: «دیدارهای ایران و کره‌جنوبی همواره از اهمیت زیادی برخوردار بوده و این دیدار نیز حساسیت‌های خاص خودش را دارد و بی‌شک هیچ کدام از دو تیم نمی خواهند مقابل رقیب دیرینه‌ خود بازنده باشند. اهمیت دیدار مقابل کره‌جنوبی برای ایران دو چندان است چرا که با پیروزی و کسب 3 امتیاز این مسابقه می‌توانیم به صورت مستقیم به جام جهانی صعود کنیم یا در مرحله پلی‌آف همچنان برای صعود امیدوار بمانیم. البته نتیجه دیدار عربستان و کره‌شمالی هم برای ما حائز‌اهمیت است و امیدوارم در این دیدار نتیجه‌ای که دلخواه ماست رقم بخورد.»

وی ادامه می‌دهد: «با حفظ آرامش و پرهیز از استرس می‌توانیم از میدان سخت کره با امتیاز خارج شویم و تمام تلاش مجموعه کادر فنی پس از دیدار با امارات کاستن از این فشار روحی روی بازیکنان بوده است.» سرپرست تیم ملی در خصوص اظهارات سرمربی کره‌جنوبی مبنی بر اینکه این تیم با تمام قدرت مقابل ایران صف‌آرایی خواهد کرد، می‌گوید: «این کاملا طبیعی است که کره‌ای‌ها در این دیدار خانگی با تمام توان و حمایت تماشاگران‌شان برای پیروزی به میدان بیایند اما افشین قطبی به واسطه سال‌ها حضور در این کشور شناخت کاملی از کره‌‌ای‌ها دارد و راه شکست این تیم را می‌داند. این نقطه برتری تیم ملی مقابل کره‌جنوبی است.»

پورحیدری با بیان اینکه در آخرین 90 دقیقه مسابقات مقدماتی جام‌جهانی تنها پیروزی و کسب 3 امتیاز برای تیم ملی کارساز خواهد بود، تاکید می‌کند: «با توجه به اهمیت پیروزی در این دیدار کادر فنی تیم ملی به‌دنبال استفاده از ترکیبی هجومی مقابل کره‌جنوبی است ضمن اینکه نباید از کارهای دفاعی غافل شویم و به حریف اجازه گلزنی بدهیم. تمرینات روزهای آینده و وضعیت آمادگی ملی‌پوشان ترکیب نهایی تیم ملی را مشخص خواهد کرد ولی آنچه مشخص است تیم ملی با بازیکنانی که خاصیت هجومی بیشتری دارند، در دیدار مقابل کره‌جنوبی ظاهر خواهد شد.»

محصص: کره، بی‌انگیزه نیست

تیم ملی در شرایطی مقابل کره‌ قرار خواهد گرفت که در دو بازی گذشته مقابل کره‌شمالی و امارات نمایش مقتدری نداشت. شاگردان قطبی در بازی با کره‌شمالی عملکرد متوسطی داشتند و در دیدار خانگی مقابل امارات هم با حداقل اختلاف و در حالی که حریف نیمی‌از بازیکنان اصلی خود را در اختیار نداشت، 3 امتیاز را به سختی گرفتند. عملکرد تیم ملی در دو بازی اخیر باعث شده که اکثر کارشناسان فوتبال ایران دیدار روز چهارشنبه مقابل کره‌جنوبی را یک بازی بسیار سخت برای ایران توصیف می‌کنند و حتی عده‌ای از آنها در مصاحبه‌های خود با صراحت عنوان کرده‌اند که ایران در دو بازی اخیر چهره‌ یک تیم برنده را نداشته و احتمالش بسیار ضعیف است که به جام جهانی صعود کند.

مرتضی محصص، آنالیزور تیم ملی اما همچنان با امیدواری صحبت می‌کند و در این شرایط قصد ندارد در مورد نقاط ضعف تیم ملی حرفی بزند. وی در مورد آخرین وضعیت ایران قبل از این بازی می‌گوید:‌ «بازی تیم کره جنوبی را در مقابل حریفان آنالیز کرده ایم و اطلاعات کامل را در اختیار کادر فنی قرار داده ایم که امیدواریم تمامی‌زحمات به نتیجه بینجامد.

تمامی‌حواس‌ها به دیدار مقابل کره‌ معطوف شده و این بازی تعیین‌کننده‌ای برای  صعود
تیم ملی به جام جهانی خواهد بود. به هیچ وجه نباید کاری به نتایج سایر تیم‌ها داشته باشیم، اگر می‌خواهیم به جام جهانی صعود کنیم باید 3 امتیاز از سئول کسب کنیم.»

وی تاکید می‌کند: «برخی اعتقاد دارند که به دلیل صعود به جام جهانی کره‌ای‌ها روبه‌روی ما بی‌انگیزه خواهند بود اما به هیچ وجه این طور نیست. کره‌جنوبی هیچ گاه حریفان خود را دست کم نخواهد گرفت و برای اثبات قدرت فوتبالش همواره با انگیزه به مصاف رقبای خود می‌رود. از سوی دیگر جو ورزشگاه‌های کره به شدت به ضرر تیم‌های میهمان است.»
وی در پایان می‌گوید: «نباید اسیر مسائل حاشیه‌ای شویم و فقط باید به فکر کسب 3 امتیاز باشیم. ما تمامی ‌نکات فنی و نقاط ضعف کره‌جنوبی را به کادر فنی گوشزد کرده‌ایم و امیدواریم این زحمات به نتیجه برسد و شاهد حضور تیم ملی کشورمان در رقابت‌های جام جهانی 2010 آفریقای جنوبی باشیم.»

کد خبر 83575

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز