جمعه ۴ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۹:۱۹
۰ نفر

می‌گویند زمان وقوع یک بحران، بهتر است دست و پایمان را گم نکنیم و به جای هول‌شدن، سعی کنیم به‌خودمان و اطرافیانمان کمک کنیم. اما این موضوع مستلزم آموزش است و کسانی که دوره‌های آموزشی امداد را گذرانده باشند، خیلی بهتر و راحت‌تر می‌توانند موقعیت‌های بحرانی را مدیریت کنند.

آموزش امداد و نجات

به گزارش همشهری آنلاین، اتفاق خوبی که جمعیت هلال احمر کشورمان در سال‌های متمادی رقم زده، دوره‌های آموزشی است که با عناوین مختلف به مردم ارائه می‌شود تا حداقل هر خانواده یک امدادگر داشته باشد.

به‌تازگی هم معاون آموزش، پژوهش و فناوری جمعیت هلال‌احمر گفته که اگر قانون مدیریت بحران اجرا شود، نیمی از جمعیت کشور مواجهه صحیح در زمان بروز بحران را فرامی‌گیرند و تلفات انسانی ناشی از بروز حوادث کاهش محسوسی پیدا می‌کند.

ماجرا این است که در این قانون ۲۶دستگاه‌ وظایف متعددی را برعهده دارند که درصورت عمل به آنها، تلفات و خسارت‌های بروز حوادث در کشورمان به حداقل می‌رسد. در واقع در این قانون ۳ وزارتخانه‌ آموزش و پرورش، علوم، تحقیقات و فناوری و بهداشت مکلف هستند محتوای آموزشی امداد و نجات را در مرحله اول به کارکنان خود و خانواده‌های آنها و در گام بعدی به جمعیت هدف یعنی دانش‌آموزان و دانشجویان آموزش دهند.

بیشتر بخوانید:

حالا علاوه بر ۲۶دستگاهی که در قانون مدیریت بحران وظایف قانونی بر عهده دارند، نظر هلال احمر بر این است که برخی دیگر از دستگاه‌های دولتی هم به این مجموعه اضافه شوند که در این زمینه سازمان مدیریت بحران کشور باید نظر بدهد تا این قانون اجرایی شود.

درصورتی‌که با این قانون موافقت شود، بیش از ۵۰درصد جمعیت کشور چگونگی مواجهه صحیح با بحران‌ها را آموزش می‌بینند؛ چراکه بخش زیادی از جمعیت کشور در مدارس و دانشگاه‌ها تحصیل می‌کنند یا مشغول به‌کار هستند و درصورت اجرایی‌شدن این قانون، می‌توانند آموزش‌های امدادی را فراگیرند.

کد خبر 834452

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha