همشهری آنلاین: مدیر امور مالی و خصوصی‌سازی بانک صادرات ایران اعلام کرد که سود شرکت‌های استانی این بانک به طور جداگانه به خزانه دولت واریز نخواهد شد.

به گزارش اطلاع رسانی بورس تهران، غلامرضا خلیل ارجمندی درمورد ابهام پرداخت 40 درصد سود بانک صادرات ایران و شرکت‌های تحت کنترل این بانک مطابق قانون بودجه سال‌های 87 و 88 به خزانه دولت گفت: تنها 40 درصد از سود این بانک به حساب خزانه دولت واریز می‌شود به طوری‌که شرکت‌های استانی سودی را به خزانه دولت واریز نخواهند کرد.

وی تاکید کرد که دیگر مشکلات شرکت مخابرات ایران در مورد پرداخت سود و واریز آن به خزانه دولت تکرار نمی‌شود.

ارجمندی درباره پیش‌بینی سود هر سهم بانک صادرات گفت: این بانک فراتر از پیش‌بینی‌های اعلام شده سود به ازای هر سهم محقق کرده است که رقم قطعی آن به زودی به بورس اوراق بهادار تهران اعلام خواهد شد.

مدیر امور مالی و خصوصی‌سازی بانک صادرات ایران درخصوص دلیل حسابرسی جداگانه شرکت‌های استانی این بانک اظهار داشت: این شرکت‌ها حکم واحد ندارند به گونه‌ای که دولت این شرکت‌ها را به عنوان سرپرست بانک صادرات در استان‌های مختلف می‌‌شناسد.

وی ادامه داد: بانک صادرات ایران تنها به دلیل شفافیت بیشتر، تمرکز و دقت در بحث حسابرسی، حسابداری شرکت‌های استانی خود را به صورت جداگانه محاسبه و به صورت تلفیقی منتشر می‌کند.

ارجمندی در مورد تغییر نماد معاملاتی بانک صادرات در بورس گفت: نماد معاملاتی این بانک به دلیل سابقه معاملاتی "وصادر" بر روی سهام سرمایه‌گذاری غدیر به "وبصادر" تغییر یافته است.

6 درصد از سهام بانک صادرات ایران به عنوان سومین بانک دولتی روز 18 خردادماه جاری برای کشف قیمت در بورس اوراق بهادار تهران عرضه خواهد شد.

کد خبر 82913

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار بيمه و بانك

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز