حمله موشکی بامداد سه‌شنبه سپاه‌پاسداران به مقرها و کانون‌های تروریستی در سوریه و عراق پاسخ سختی به تروریست‌ها و حامیان آنها محسوب می‌شود؛ اقدامی راهبردی که پیام‌های روشنی داشت و نشان داد «امنیت» خط قرمز جمهوری‌اسلامی است.

اقلیم کردستان

همشهری‌آنلاین - گروه سیاسی: حمله سنگین به کانون‌های تجمع تروریست‌ها در عراق و سوریه ثابت کرد تصمیم‌سازان کشور در مقابله با تهدیدکنندگان امنیت ملی با هیچ طرفی مسامحه نخواهند کرد. ازسوی دیگر حمله به کانون‌های تروریستی فعال در منطقه هشدار صریحی به رژیم‌صهیونیستی و حامیانش به‌شمار می‌رود که تهران حمایت از تروریست‌ها را برنمی‌تابند و هر اقدامی که دراین زمینه لازم باشد را انجام خواهد داد.

هشداری به تل‌آویو

نایب رئیس کمیسیون امنیت‌ملی و سیاست‌خارجی مجلس در گفت‌وگو با همشهری‌آنلاین با بیان اینکه حمله موشکی سپاه‌پاسداران به اربیل در اقلیم کردستان عراق در شرایطی انجام شد که رژیم‌صهیونیستی سال‌هاست از این منطقه به‌عنوان محلی برای اقدام‌های تروریستی خود بهره می‌برد، اظهارکرد: صهیونیست‌ها فعالیت‌های آموزشی و عملیاتی ضدایرانی خود را، آن‌هم با پوشش‌های گوناگون، در مناطق مختلف اقلیم کردستان عراق سامان می‌دهند.

شهریار حیدری افزود: بررسی‌های امنیتی – اطلاعاتی انجام شده، ثابت می‌کند بسیاری از اقدام‌های تروریستی انجام شده در ایران با هدایت سرویس‌های امنیتی رژیم‌صهیونیستی و از این منطقه انجام شده‌است و صهیونیست‌ها نقش ویژه‌ای در تامین مالی و هدایت عملیاتی تروریست‌ها برعهده داشته‌اند.

وی تصریح‌کرد: مردم ایران از سپاه‌پاسداران، به‌عنوان بازوی قدرتمند امنیت کشور، انتظار دارند اقدام‌های پیشگیرانه و مقابله‌ای موثری دراین زمینه دهد و حمله اخیر دراین راستا قابل‌ ارزیابی است.

نمایش اقتدار دفاعی - اطلاعاتی

این نماینده مجلس با تاکید بر اینکه «امنیت» خطر قرمز حاکمیت ایران به‌حساب می‌آید و دراین زمینه مسامحه‌ای صورت نمی‌گیرد و اقدام‌های لازم انجام می‌شود، اظهارکرد: این حمله نشان داد هر کانونی که امنیت کشور را مورد تهدید قرار دهد، براساس عرف بین‌الملل، با واکنش جمهوری‌اسلامی مواجه خواهد شد و ما با استفاده از حق قانونی خود، تهدیدکنندگان امنیت کشور را مورد هدف قرار خواهیم داد.

حیدری ادامه‌داد: نکته دیگری که باید مورد توجه ویژه‌ای قرار گیرد، انجام عملیات از بعد نظامی است؛ موضوعی که بازتاب گسترده‌ای در محافل منطقه‌ای و بین‌المللی داشته‌است و نشان‌دهنده توان اطلاعاتی و عملیاتی نیروهای‌مسلح جمهوری‌اسلامی است.

وی عنوان‌کرد: دقت بالا در هدف قرار دادن مقرها و کانون‌های تروریستی در منطقه، که بیش‌از هرچیز از اشراف اطلاعاتی ایران حکایت دارد، گویای توان راهبردی تهران در حوزه دفاعی – نظامی است. دشمنان باید درک کرده باشند ایران هیچ تهدیدی را برنمی‌تابد و با تکیه بر توانمندی‌های دفاعی خود، متناسب با سطح تهدید، به تحرکات ضدایرانی پاسخ خواهد داد.

حملات ادامه می‌یابد، اگر...

نایب رئیس کمیسیون امنیت‌ملی و سیاست‌خارجی مجلس با اشاره به ابعاد سیاسی حمله موشکی سپاه‌پاسداران به کانون‌های تروریستی در منطقه، گفت: این حمله درس‌عبرتی برای دشمنان ایران و برخی کشورهای منطقه است و این پیام مهم را داشت که تهران فعالیت‌های تروریستی ضدایرانی را برنمی‌تابد.

حیدری ادامه‌داد: این اقدام نشان داد جمهوری‌اسلامی دربرابر ادامه فعالیت‌های ضدایرانی رژیم‌صهیونیستی در منطقه ساکت نمی‌ماند و برای انجام اقدام‌های به‌موقع و بازدارنده دست‌پری دارد.

وی با تاکید بر عزم جمهوری‌اسلامی برای استمرار عملیات‌های بازدارنده‌ای از این دست، اظهارکرد: معتقدیم تا زمانی که کانون‌های تروریستی و ضدایرانی فعال باشند، ایران حق خود می‌داند که تروریست‌ها را هدف قرار دهد و از امنیت مردم صیانت کند. پیام روشن حمله اخیر به رژیم‌صهیونیستی و حامیانش این است؛ تا زمانی که از شرارت علیه مردم ایران و فعالیت بر ضد امنیت ملی ما دست برندارند، اقدام‌های راهبردی ایران، مانند آنچه اخیرا شاهد آن بودیم، ادامه می‌یابد.

انتظار ایران از عراق

این نماینده مجلس همچنین گفت: حمله اخیر به مقر تروریست‌ها در اقلیم کردستان، پیامی هم به دولتمردان عراقی داشت، چراکه پیش‌از این جمهوری‌اسلامی با مقام‌های عراقی دراین زمینه اتمام‌حجت کرده بود و چند بار در قالب‌ها و چارچوب‌های مختلف، به طرف عراقی تذکر داده بود که نباید اجازه دهند دراین کشور کانونی تروریستی علیه ایران شکل بگیرد.

حیدری اضافه‌کرد: مقام‌های عراقی نیز به‌صراحت پذیرفته‌اند که اجازه شکل‌گیری چنین تهدیدی را نمی‌دهند. با این وجود اما همچنان شاهد استمرار فعالیت‌های تروریستی ضدایرانی در اقلیم کردستان این کشور هستیم. از بغداد انتظار می‌رود به تعهدهای امنیتی خود در قبال تهران پایبند باشد و به تروریست‌ها اجازه فعالیت ندهد.

کد خبر 825090

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دفاع-امنیت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha