یکشنبه ۱ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۴:۰۹
۰ نفر

کوفته از غذاهای قدیمی و ابداعی ایرانی‌هاست که در میان اهالی پایتخت‌نشین حسابی محبوب بود. به همین دلیل اغلب سعی می‌کردند با اضافه کردن مواد مختلف در نحوه پخت و طعم آن تغییراتی ایجاد می‌کردند. دستور پخت چند کوفته‌ پرطرفدار میان تهرانی‌ها را با ما مرور کنید.

کوفته

همشهری آنلاین- بهاره خسروی : در میان کوفته های سفره‌های اهالی پایتخت نشین، کوفته برنجی، کوفته شبت باقلا و کاشی حسابی پرمشتری و پای ثابت بیشتر میهمانی‌ها و دورهمی‌ها بود.

خواندنی‌های بیشتر را اینجا دنبال کنید

کوفته برنجی

مواد لازم: گوشت چرخ کرده، لپه، برنج خرده، روغن، سبزی کوفته، فلفل و زرد چوبه، تخم‌مرغ، پیاز، آرد نخودچی، رب گوجه‌فرنگی،گوجه‌فرنگی

با خیساندن و جوشاندن لپه و برنج کار پخت کوفته شروع می‌شود. بعد از نرم شدن برنج و لپه نوبت مخلوط کردن مواد لازم با گوشت می‌رسد. برای اینکه این مواد اولیه بعد از ترکیب حسابی خودش را بگیرد و در زمان پخت به اصطلاع آشپزها «وا »نرود. باید حسابی ورزداده شود تامواد کاملا با هم ترکیب شوند.مرحله بعد نوبت به آماده کردن آب کوفته با پیاز داغ گوجه و رب کوجه می‌رسد. مرحله آخرهم ترکیب گوشت آماده شده با آب کوفته است که بعد از نیم ساعت آماده سرو می‌شود.

کوفته‌های پرطرفدار پایتخت

کوفته شبت باقلا

مواد لازم: گوشت چرخ‌کرده، روغن، پیاز،شوید، باقالی سبز، برنج خرد، فلفل زرد چوبه، نمک

نیم‌پز و آبکش کردن باقالی‌ها نخستین کار برای آماده کردن این کوفته خوشمزه است. فلفل، زردچوبه، تخم‌مرغ، باقالی، شوید و گوشت چرخ کرده را باید حسابی ورز داد. مرحله بعدی نوبت به آماده کردن سس کوفته با ترکیب رب گوجه‌فرنگی و مقداری نمک، فلفل، زرد چوبه، ۳ لیوان و روغن است. سپس مواد کوفته را به شکل توپ‌ های کوچک درآورده و در سس پخته می‌شود.

کوفته‌های پرطرفدار پایتخت

کوفته کاشی

مواد اصلی: گوشت چرخ کرده، برنج خرد، آرد نخودچی، روغن، پیاز، تخم‌مرغ، ریحان سبز، فلفل زرد چوبه، نمک

گوشت این کوفته به دلیل استفاده از آرد نخودچی اگر پرچرب باشد، غذا خوشمزه‌تر می‌شود. با ترکیب ریحان سبز، برنج خرد و آرد نخودچی و سایر مخلفات با گوشت و درنهایت تخم‌مرغ نوبت به ورز دادن آن می‌رسد. در آخر هم با اضافه کردن پیاز داغ و کمی آب به کوفته‌های آماده شده نوبت به مرحله پخت می‌رسد تا این کوفته خوشمزه آماده شود.

کوفته‌های پرطرفدار پایتخت

بیشتر بخوانید: طرز تهیه کوفته تبریزی

کد خبر 823933

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دروازه طهرون

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha