گروه شهری: شهردار تهران با بیان اینکه پروژه شهید باکری (آسیا) براساس زمان‌بندی خود پیش می‌رود، گفت:

این پروژه تا پیش از زمستان به اتمام می‌رسد و در حال حاضر 2تقاطع آن آماده افتتاح است

دکتر محمد باقر قالیباف در مراسم کلنگ زنی مجموعه ورزشی شهدا در محله وحیدیه منطقه 8 شهرداری در جمع خبرنگاران با بیان اینکه این مرکز در گذشته محل دپوی زباله منطقه بود و 2سال و نیم از معضلات جدی این محله به‌شمار می‌رفت، گفت: با تجهیز سیستم‌هایی که در حوزه زباله داشتیم این مکان برای ایجاد مجتمع ورزشی خوبی آماده شد و با همکاری شورایاری‌ها و شهرداری تملک آن انجام شده و یکی از بزرگ‌ترین مجتمع‌های ورزشی با عنوان شهدا در زمینی به مساحت 2‌هزار متر احداث و طی 24 ماه به بهره‌برداری می‌رسد.

وی افزود: 380 مجموعه ورزشی با عنوان سرای محله در 380 محله تهران در دست احداث است که 90 مجموعه آن امسال در دست بهره‌برداری است و اقدامات آموزشی، تربیتی و بهداشتی در آن انجام می‌شود و دارای خانه‌های اسباب بازی و سلامت نیز هست که براساس برنامه‌ریزی در 2 سال اجرا خواهد شد.

شهردار پایتخت در پاسخ به سؤالی مبنی بر اعتراض اعضای شورای شهر تهران به اقدامات شهرداری در زمینه بافت‌های فرسوده گفت: البته اعضای شورای شهر اعتراضی به این موضوع نداشتند، 40 سال است که موضوع بافت‌های فرسوده برای تهران مسکوت بوده و حدود 3 سال است که ما این موضوع را پیگیری می‌کنیم.

قالیباف خاطرنشان کرد: مناطق ریزدانه که مقاومت زیادی ندارند و دارای دسترسی خوبی نیستند با 3 هزار هکتار در اولویت قرار دارند اما کار آنقدر بزرگ است که به تنهایی در توان شهرداری نیست و باید مردم، دولت و مجلس نیز در این زمینه همکاری کنند تا در زمان 10 سال این مشکل برطرف شود.

وی افزود: در منطقه وحیدیه که یکی از مناطق ریزدانه است، زیرساخت‌های لازم فراهم شده و با تلاش شورایاران 2 سال به‌طور جدی برای تملک اراضی اقدام شد، این کار سخت اما شیرین است و در چند روز گذشته در منطقه 18 مجتمعی 3 هزار واحدی در حوزه بافت‌های فرسوده کلنگ‌زنی شد.

شهردار پایتخت در پاسخ به سؤالی در مورد نامه به رئیس‌جمهوری برای سود اوراق مشارکت گفت: منتظر پاسخ هستیم و معتقدیم سود 16 درصد برای اوراق مشارکت با توجه به شرایط تورمی، مورد استقبال قرار نمی‌گیرد و ما پیشنهاد 18 تا 19 درصد را داده‌ایم.

وی افزود: شهرداری شرایط لازم را دارد تا بتواند این سود را به مردم بدهد تا مردم مشارکت کرده و کار با سرعت بیشتری انجام شود.

قالیباف در پاسخ به سؤال دیگری در مورد اعتراض اعضای شورای شهر درخصوص تاخیر در اجرای پروژه شهید باکری بیان داشت: از اینکه خبرنگاران با چنین حساسیتی موضوعات را دنبال می‌کنند خدا را شاکرم اما روزی، پروژه‌ها 15 سال طول می‌کشید.

قطعا پروژه‌های شهری مشکلاتی دارند اما پروژه شهید باکری از زمان‌بندی اصلی عقب نمانده است و این پروژه تا پیش از زمستان به اتمام می‌رسد و 2تقاطع آن آماده افتتاح است.

آغاز احداث 2 پروژه

شهردار تهران در مراسم آغاز عملیات اجرایی 2 پروژه بزرگ فرهنگی ورزشی منطقه 8 (مجتمع فرهنگی ورزشی وحیدیه غربی و مجتمع فرهنگی تجاری پردیس شرق) نیز گفت: امروز در تهران معتقدیم که مردم ما نباید فقط از شهرداری کارهای عمرانی و خدماتی را مطالبه کنند و شهرداری نیز باید خود را موظف بداند که در حوزه‌های اجتماعی و تربیتی که هدف اصلی نظام است قدم بردارد و حتی اگر به موضوعات معنوی توجه داریم باید در گام اول نیازهای مادی را برطرف کنیم تا در کنار آن بتوانیم بستر رشد و سیر تعالی انسان‌ها را فراهم کنیم.

قالیباف افزود: برای من کلنگ‌زنی این مجموعه کمتر از بهره‌برداری آن نیست و حتی مهم‌تر از افتتاح آن است. روزی که این مکان را از زباله پاک کردیم توقعمان ایجاد مکان فرهنگی نبود.

وی خاطر نشان کرد: امروز خدارا شاکریم که این حرکت آغاز شد با این شرایط که نوع جمع‌آوری زباله در شهر با برنامه‌ای مدون انجام می‌شود و امروز چنین مکان‌های جمع‌آوری زباله کمتر در شهر دیده می‌شود.

شهردار تهران با بیان اینکه به‌زودی این محل تبدیل به یک مرکز فرهنگی، تربیتی و ورزشی می‌شود، بیان کرد: بر این باوریم که در شهر بزرگی چون تهران جنبه‌های فرهنگی، اجتماعی را در اولویت قرار دهیم تا تعلق اجتماعی، هویت‌های اجتماعی و بخش آموزشی و تربیتی بیشتر مورد توجه قرار گیرد.

قالیباف گفت: توسعه در کشور اتفاق نمی‌افتد مگر اینکه ابتدا در حوزه نیروی انسانی و تربیت شهروندان تحولی رخ دهد و باید انسان‌هایی که در شهر زندگی می‌کنند شناخت کافی از مبانی دین و اخلاق داشته باشند.

وی ابراز امیدواری کرد که در آینده نزدیک زمینی که در جنوب این مرکز است به مجموعه آموزشی این مرکز اضافه شود.

قالیباف با اشاره به اینکه در کنار توسعه کالبدی به توسعه فرهنگی شهر نیز توجه داریم، افزود: امیدواریم نخبگان و بزرگان شهر با ما همکاری کنند و شهرداری را در مجموعه فعالیت‌هایش که با محوریت خانواده است یاری دهند.

ساخت 30 مسجد در تهران

مدیرعامل شرکت توسعه فضاهای فرهنگی شهر تهران  گفت: ساخت 30 مسجد در دستور کار شهرداری تهران قرار دارد. اکبر تشکری‌نیا افزود: امروزه فعالیت‌ها در حوزه فرهنگی مبتنی بر برنامه است. 

وی به طرح ساختار ایجاد مراکز فرهنگی در تهران اشاره کرد و ادامه داد: در این طرح ساخت 60 مجتمع فرهنگی در دستور کار قرار دارد و ساخت مجموعه پردیس در منطقه 8 نخستین پروژه است که بعد از تصویب این طرح کلنگ‌زنی شده است. 

تشکری نیا با بیان این مطلب که این پروژه با محوریت خانواده طراحی شده است گفت: در این پروژه 8 سالن وجود دارد.  وی اضافه کرد: سالن سینما، موسیقی و غیره از جمله امکانات این مجتمع فرهنگی است.

کد خبر 82018

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهردار

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز