دو مرد و یک زن اسکاتلندی به اتهام قتل دختر نوجوانی که جسدش ۲۷ سال پیش در رودخانه پیدا شد، مجرم شناخته شدند.

قتل دختر 14 ساله

همشهری‌آنلاین: به نقل از میرر، در ۲۴ آگوست ۱۹۹۶ مادر کارولین گلاچان ۱۴ ساله وقتی که منتظر بود تا دخترش از مدرسه به خانه بیاید تا برای تولد ۴۰ سالگی‌اش آماده شوند، اما دختر به طرز عجیبی ناپدید شد.

او با دوستان دخترش و هر جایی که به ذهنش می‌رسید تماس گرفت اما اثری از کارولین نبود. بنابراین پلیس را در جریان قرار داد. تحقیقات پلیس گلاسکو برای پیدا کردن کارولین آغاز شد و روز بعد ۲۵ آگوست جسد کارولین در رودخانه‌ای در محله بون هیل در رنتون درگلاسکوی اسکاتلند پیدا شد.

کشف راز قتل دختر 14 ساله 27 سال بعد از جنایت  | این قتل چگونه او رفت؟
مقتول: کارولین گلاچای دختر ۱۴ ساله اسکاتلندی

بنابر اعلام پزشکی قانونی او کتک خورده و ضربه محکمی به سرش وارد شده بود. با همه تحقیقاتی که از سوی پلیس گلاسکو صورت گرفت، اما قاتل یا قاتلان پیدا نشدند. این پرونده راکد ماند تا اینکه در سال جاری بار دیگر تحقیقات درباره این پرونده آغاز شد.با تحقیقاتی که پلیس از دوستان دوران کودکی این دختر جوان کرد، به سرنخ‌های خوبی رسید.

جوآن منزیس، ۴۲ ساله، دوست دوران کودکی کارولین، به پلیس گفت که فردی به نام رابرت اوبراین از همکلاسی‌های کارولین به بهانه‌های مختلف او را مورد آزار قرار می‌داد حتی یکبار خودش شنیده بود که او را تهدید به کشتن کرده است. او ادامه داد که رابرت در مدرسه پسر خشنی بود و دختران را اذیت می‌کرد.

از این رو پلیس تحقیقات خود را برای شناسایی رابرت آغاز کرد. در تحقیقات بعدی پلیس مشخص شد که رابرت به همراه دو نفر دیگر به نام‌های، دونا ماری برند و اندرو کلی در ۲۴ آگوست همان سال با هم قرار داشتند. که بعد از آن دیگر از کارولین خبری نشد تا اینکه فردای آن روی جسدش در رودخانه پیدا شد.

پلیس این ۳ را در خانه‌شان دستگیر کرد و تحقیقات درباره این پرونده را آغاز کرد. اما این ۳ نفر تصمیم داشتند که قتل را بر گردن فردی به نام جورج گراهام، که اکنون مرده است، بیاندازند. اما در اعترافاتشان ضد و نقیض‌هایی وجود داشت که قاضی و هیئت منصفه را متقاعد نمی‌کرد.

در نهایت آنها به قتل کارولین اعتراف کرده و گفتند که آنها قصد داشتند کارولین را در پلی نزدیک مسیر یدک‌کش در کنار رودخانه لون، بین رنتون و بون هیل در غرب دانبارتونشایر ملاقات کنند.

وقتی کارولین به مقصد آمد سرش داد زدند و با مشت و لگد به جان او افتادند. آنهابه سویش آجر و سنگ پرتاب کردند که باعث ضربه شدید به سر و بدن او شد. کارولین بیهوش شد و زیر درختان افتاد، با دیدن این صحنه هر ۳ پا به فرار گذاشتن و محل جنایت را ترک کردند.

بعد از این اعترافات در جلسه روز جمعه، هیئت منصفه در دادگاه عالی گلاسکو رابرت اوبراین ۴۵ ساله، دونا ماری برند ۴۴ ساله و اندرو کلی نیز ۴۴ ساله را به جرم قتل او محکوم کرد.

کد خبر 816022
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار حوادث

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha