رکاب‌زنی را برای سلامتی آغاز کرد، اما حالا هدفش فقط ورزش نیست و برای رساندن پیام‌های انسان‌دوستانه راهی جاده‌ها و شهرها می‌شود.

عزیززاده

به گزارش همشهری آنلاین «کرامت عزیززاده» اهل آستارا، در طول سفر به استان‌های کشور علاوه بر کاشت نهال دوستی، پیام «اهدای خون، اهدای زندگی» را به مردم کشور می‌رساند.
او که این روزها از ایذه راهی زادگاهش در استان گیلان است، به همشهری گفت: «این سفر را که پانزدهمین سفر با دوچرخه به استان‌های مختلف کشور است، از استان اردبیل آغاز کردم. بعد از آن به گیلان، مازندران، تهران، خراسان شمالی، خراسان رضوی و استان‌های مرکزی کشور رفتم و به خوزستان رسیدم. هدف اصلی من از این سفر کاشت نهال دوستی بود، اما تصمیم گرفتم پیام‌آور اهدای خون، اهدای زندگی نیز باشم.»
این دوچرخه سوار حامی اهدای خون، در توقف کوتاهش در استان‌ها به سازمان انتقال خون نیز سر می‌زند و ضمن کاشت نهال دوستی، به اهدا کنندگان یک شاخه گل هدیه می‌دهد و آنان را به تکرار این عمل خداپسندانه تشویق می‌کند.
عزیززاده افزود: «بیش از دو دهه است که سفیر صلح و دوستدار طبیعت هستم و حالا وظیفه خودم دانستم تا به عنوان سفیر اهدای خون در سراسر ایران پیغام بیماران نیازمند به خون را به گوش اهداکنندگان برسانم.»
او درباره آروزی خودش به عنوان سفیر دوستی گفت: «تمام تلاشم را به کار می‌بندم تا فرهنگ انسان دوستانه اهدای خون را در بین مردم نهادینه کنم. در سفرم به مدارس و دانشگاه‌ها نیز سر می‌زنم و از فواید اهدای خون می‌گویم. امیدوارم روزی فرابرسد هر خانه یک پایگاه اهدای خون باشد.»
عزیززاده که در سفرش به دور ایران، نهال دوستی می‌کارد، درباره طرح مردمی کاشت یک میلیارد نهال در کشور گفت: «از شنیدن اجرای این طرح خوشحال شدم. معتقدم ما مردم مجریان اصلی این طرح در شهرها و روستاها هستیم و باید دست به دست هم بدهیم تا این طرح اجرا شود. پیش از این طرحی را ارائه دادم که هر کودکی که به دنیا می‌آید با صدور شناسنامه، یک نهال هم به نامش کاشته شود. هر ازدواجی که صورت می‌گیرد با صدور عقدنامه یک درخت هم کاشته شود. اگر فرهنگ‌سازی در این حوزه انجام شود، دیگر نیازی نیست که دولت طرحی را اجرا کند.»
عزیززاده رکاب‌زنی را از سال ۱۳۸۱ آغاز کرده و معتقد است دوچرخه نه سرو صدا دارد و نه آلودگی و بهترین ورزش هم هست.

بیشتر بخوانید:
گیلان سبزم آرزوست
استقرار پایگاه اهدای خون در حرم رضوی
بیشتر اهداکنندگان خون در این گروه سنی هستند | تا چه سنی می‌توان خون اهدا کرد؟

کد خبر 810440

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار گیلان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha