برفی که در پاییز سال ۶۶ بارید مردم زیادی از جمله عشایر و روستانشینان را غافلگیر کرد. این برف زودهنگام خسارات جانی و مالی زیادی را به بار آورد. با این وجود عشایری که در برف و سرما گرفتار شده بودند، نجات یافتند. اما میزان خسارات چقدر بود؟

تقویم حوادث

همشهری‌آنلاین_ گروه سرنخ: ۳۶ سال پیش در ۲۰ مهر کیهان در مورد نخستین برف پاییزی اینگونه نوشت:

نخستین برف پاییزی در مازندران و چهارمحال بختیاری به زمین نشست. نخستین برف پاییز استان‌های مازندران و چهار محال مختیاری را سفید پوش کرد. همچنین یکهزار خانوار عشایری که هفته گذشته در برف و سرما گرفتار شده بودند، نجات یافتند.

به گزارش رسیده در این حادثه ۴۲۳ راس گوسفند، ۱۰ رای گاو، ۵ نفر شتر عشایری که در حال کوچ فصلی از ییلاق بودند، تلف شدند. این گزارش حاکیست یک نوزارد عشایر نیز بر اثر سرما جان خود را از دست داد و ۵ تن دیگر که سرمازدگی داشتند جهت مداوار به بیمارستان انتقال یافتند.

همچنین در پی سرمای زودرس در منطقه زردکوه بختیاری نخستین برف زمستانی با ۳ ساعت ریزش مداوم به قطر ۲۰ سانتی‌متر به زمین نشست.به گزارش خبرنگار کیهان بارش این برف موجب کاهش دمای هوا در سراسر استان چهارمحال و بختیاری شد.

از سویی نخستین برف پاییزی مناطق کوهستانی تنکابن مازندارن را سفید پوش کرد. به گزارش خبرنگار کیهان با توجه به سرمای زوردس و بارش برف در مناطق کوهستانی مسئولین استان مازندران باید نسبت به تامین مواد سوختنی اهالی این مناطق اقدام کنند تا مردم مانند سال گذشته در فصل زمستان دچار کمبود مواد سوختنی نشوند.
 

کد خبر 796182
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha