شهردار تهران گفت: امیدواریم تا سال آینده با ورود ۱۰۰۰ دستگاه اتوبوس برقی قدم مهمی برای تبدیل خدمات حمل و نقل عمومی، از سوخت دیزلی به برقی برداریم.

اتوبوس

علیرضا زاکانی در مراسم بهره‌برداری از طرح نوسازی و بازسازی ناوگان حمل و نقل عمومی تهران که در محوطه شرکت واحد اتوبوسرانی در شرق تهران برگزار شد، با بیان این مطلب افزود: ماه آینده ۵۰ دستگاه اتوبوس برقی به ناوگان اضافه‌ می‌شود و امیدواریم تا سال آینده به ۱۰۰۰ دستگاه برسد. این ۵۰ اتوبوس در مسیر خیابان جمهوری مشغول به کار خواهند شد.

او افزود: با وزارت صمت برای تولید ۵۰ هزار تاکسی برقی تفاهم‌نامه امضا کرده‌ایم و در هفته آینده اولین قرارداد برای ۱۰ هزار تاکسی بسته می‌شود.

زاکانی تاکید کرد: ۴ اتوبوس سه کابین داریم که دو دستگاه آن در حال کار در سطح شهر هستند. همچنین ۱۰۰ دستگاه اتوبوس سه کابین به چرخه حمل‌ونقل عمومی شهر تهران اضافه خواهد شد چرا که در همین ارتباط با یکی از شرکت‌های داخلی که با یک مجموعه خارجی مرتبط است تفاهم نامه‌ای امضا شده و انشاالله این اتوبوس‌ها نیز وارد چرخه حمل‌ونقل خواهد شد.

شهردار گفت: هنگامی که شهرداری تهران را تحویل گرفتیم حدود ۱۸۰۰ اتوبوس در شهر وجود داشت اما الان ۳۰۰۰ اتوبوس در حال کار در تهران هستند. اتوبوس‌هایی که قبلا به کار گرفته شده بودند استاندارد یورو پنج نداشتند اما اتوبوس‌های نو که وارد ناوگان می‌شوند استانداردهای محیط زیستی را دارند.

کد خبر 792248

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 5
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 2
  • IR ۱۱:۵۷ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۸
    4 2
    عالیه از صمیم قلب ممنونم
  • IR ۱۲:۲۴ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۸
    4 3
    هر کاری در جهت بهبود وضعیت کشور انجام شود دشمنان ازآن ناراحت می‌شوند،.
  • IR ۱۳:۵۵ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۸
    1 0
    شهرک های اصفهان مانند شهرک نگین - سلامت و.... فاقد ترمینال سازی و ایستگاه اتوبوس ویژه ی ایستگاه اتوبوس جدید بی ار تی می باشند بنابراین اتوبوس بی ار تی تا وقتی که ترمینال ویژه ی درون شهری و یا برون شهری برای انها ساخته نشده در انجا کاربردی ندارند و اشتغال زائی ساختمانی نیز انجام نشده است. و از طرف تهران و پایتخت و مرکز نیز دستوری به انها داده نمی شود تا از درامد محل اخذ جرایم از متخلفان ایستگاه های جدید بی ار تی شاخته بشوند.
  • IR ۱۶:۱۰ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۸
    3 0
    چطور می شود هرچیزی بخواهیم می توانیم تحریم ها را دور بزنیم و وارد کنیم لیکن برای واردات دارو و خوراک داخلی واردات دارو را به تحریم گره می زنیم چرا مسئولین دوست ندارند مشکلات مردم را حل کنند ؟
  • IR ۰۷:۵۰ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۹
    0 0
    در شرق کلان شهر صنعتی اصفهان نه تنها میدان سازی و پلازا سازی جهت اشتغال سازی ساختمانی و-2 جهت طرح توسعه و گسترش اصفهان با الگو و نقشه ی میدان امام علی نگشته است بلکه نیمی از میدان امام علی با وجود پارکینگ های مسقف در زیر گذر میدان امام علی نیز تبدیل به پارکینگ عمومی شده است. و اختلالات و راهبندان مثلا" در معبر عبدالرزاق را در بعضی ساعات شاهد هستیم.