مجموع نظرات: ۰
سه‌شنبه ۲۵ فروردین ۱۳۹۴ - ۰۶:۳۷
۰ نفر

مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران از توسعه و راه‌اندازی خطوط برقی اتوبوسرانی در نیمه نخست سال‌جاری خبر داد.

پيمان سنندجي با بيان اينكه احيا و راه‌اندازي خطوط برقي شهر تهران ازجمله سياست‌هاي شهرداري تهران در سال 94است، گفت: به اين منظور در گام نخست 30دستگاه اتوبوس برقي نوسازي و پس از راه‌اندازي خطوط موجود مورد بهره‌برداري قرار خواهند گرفت. به گفته وي مراحل نوسازي و احياي خطوط برقي موجود در شهر از سال گذشته آغاز شده و اكنون در دست اقدام است. وي با اشاره به اينكه ناوگان اتوبوسراني شهر همچنان از فرسودگي رنج مي‌برد، گفت: از سال گذشته بازسازي اتوبوس‌هاي فرسوده را در دستور كار قرار داديم كه در اين راستا طي سال93 بالغ بر 470دستگاه اتوبوس فرسوده بازسازي و احيا شد كه تغييرات بسيار عمده‌اي روي اتوبوس‌هاي فرسوده شهر صورت گرفت. سنندجي تأكيد كرد: براساس برنامه‌ريزي‌هاي صورت گرفته طي سال94 نيز بازسازي و احياي 400دستگاه اتوبوس ديگر در دستور كار قرار گرفته است.

وي گفت: خارج شدن ميني‌بوس‌هاي فرسوده يكي از دغدغه‌هاي ما در چرخه حمل‌ونقل عمومي است. بيش از هزارو 200دستگاه ميني‌بوس تحت پوشش شركت واحد در شهر تهران داريم كه تك تك آنها عمري بالغ بر 20تا 25سال دارند و ترددشان در ناوگان عمومي، آلايندگي بسياري را براي شهر به ارمغان مي‌آورد اما چاره‌اي جز به كار‌گيري اين ميني‌بوس‌ها در اين سال‌ها نداشته‌ايم. از سوي ديگر طي 2 سال گذشته نوسازي اين ميني‌بوس‌ها در دستور كار قرار گرفت، اما با توجه به عدم‌حمايت دولت در اين بخش نيز با چالش روبه‌رو شديم و تنها 110دستگاه ميني بوس نوسازي شد. به گفته وي با توجه به اينكه تردد ميني‌بوس‌ها حجم زيادي به ذرات معلق و ميزان آلايندگي هوا مي‌افزايد در سال 94خروج ميني‌بوس‌هاي فرسوده در اولويت قرار گرفته است.

  • تست موفقيت‌آميز مخازن گاز 2196 اتوبوس‌

تست مخازن 2هزار و 196دستگاه اتوبوس گازسوز شهر تهران به اتمام رسيد و مخازن غيرقابل استفاده معدوم شد. اين خبر را روز گذشته رئيس كميسيون سلامت، محيط‌زيست و خدمات شهري شوراي شهر تهران اعلام كرد و گفت: سال گذشته معاون شهردار تهران تردد 3هزار دستگاه اتوبوس گازسوز در شهر را به‌دليل گذشتن زمان معاينه فني به‌عنوان بمب‌هاي متحرك در سطح شهر عنوان كرد. رحمت‌الله حافظي در گفت‌وگو با فارس اعلام كرد از اين تعداد اتوبوس 626دستگاه اتوبوس دولتي است. به گفته وي ستاد معاينه فني خودروهاي تهران به‌عنوان مجري اين طرح انتخاب شده بود و در اجراي اين طرح از ظرفيت بازرسين مورد تأييد مؤسسه استاندارد منطبق با سازوكار قانوني بهره گرفته شد.

حافظي با اشاره به اينكه اجراي تست مخازن CNG اتوبوس‌هاي گاز سوز تهران با موفقيت به اتمام رسيده است، اظهار كرد: تمامي مخازن مردود شده روي اتوبوس‌ها تعويض و مخازن غيرقابل استفاده در شركت واحد اتوبوسراني تهران و حومه با نظارت مجري مورد تأييد مؤسسه استاندارد معدوم شدند. وي تعداد مخازن معدوم شده را نيز 594مخزن اعلام كرد.

کد خبر 292147

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha