همشهری آنلاین: گروه فعالیت‌های قرآنی: معاون روابط ‌عمومی و امور بین‌الملل آستان حضرت عبدالعظیم الحسنی (ع) در نشست بررسی همکاری‌های مشترک با مسئولان مهد قرآن استان تهران گفت:

 جامعه قرآنی تعریف جامع و مدونی برای فعالیت‌های قرآنی ندارد

به گزارش خبرگزاری قرآنی ایران (ایکنا)، در دیدار مدیر، مسئولان مجامع، کانون‌ها و حافظان کل مهد قرآن استان تهران با «عباس سلیمی» معاون روابط ‌عمومی و امور بین‌الملل آستان حضرت عبدالعظیم الحسنی (ع) بهره‌مندی از توانایی‌ها و ظرفیت‌های موجود در این دو مرکز قرآنی برای رشد و توسعه علوم قرآنی مورد بررسی قرار گرفت.

بنابر این گزارش، سلیمی طی سخنانی ضمن تقدیر از فعالیت‌های انجام شده در مهد قرآن استان تهران در نشر و توسعه علوم قرآنی، اظهار کرد: طی 30 سال عمر با برکت نظام جمهوری اسلامی ایران اهتمام ویژه و کارهای قابل تحسین در امور آموزش و پژوهش با موضوع قرآن کریم در کشور صورت گرفته است.

وی ادامه داد: البته باید بپذیریم که جامعه قرآنی موفق نشده است تعریف جامع و مدونی برای فعالیت‌های قرآنی خود داشته باشد.

این پیشکسوت قرآنی تأکید کرد: همه خادمان حوزه علوم قرآنی باید با برنامه‌ریزی صحیح، مشارکت عقلی، تقویت تفاهم، نظارت و ارزیابی مراکز و مؤسسات قرآنی در تشویق و ارتقاء برای حرکت به سوی اهداف عالی قرآنی اقدام کنند.

معاون روابط عمومی و امور بین‌الملل آستان حضرت عبدالعظیم (ع) در ادامه شغل استادان و مربیان قرآن را از جمله مشاغل ارزشی و الهی دانست و افزود: همه خادمان قرآن در سایه‌سار توجه به قرآن به مراتب عالی می‌رسند و قرآنیان باید مردم را به سوی معارف الهی سوق داده و اگر مردم محاسن کلام خدا و اولیاء الهی را بدانند به دنبال دیگر کلمات نخواهند رفت.

به گزارش ایکنا، در ادامه این جلسه «نسرین معینی» مدیر مهد قرآن استان تهران طی سخنانی تصریح کرد: هم‌فکری، مشارکت، تعامل و رشد فعالیت‌های کمی و کیفی مؤسسات، مراکز و نهادهای قرآنی مردمی زمینه‌ساز توسعه و گسترش علوم قرآنی کشور است.

وی ادامه داد: بهره‌گیری از عناصر کارآمد و خلاق و به کار بستن روش‌های مؤثر تجربی و علمی و انتقال تجربیات در برنامه‌های آموزشی در ایجاد انگیزه اخلاقی و تربیتی در بین مخاطبان و بسط و گسترش علوم قرآنی در جامعه موثر خواهد بود.

این گزارش حاکی است، در پایان این دیدار تفاهم‌نامه آموزشی جامع در طول سال بین مهد قرآن استان تهران و آستان مقدس حضرت عبدالعظیم الحسنی (ع) مطرح و قرار شد مورد اقدام قرار گیرد.

در پایان یادآور می‌شود، مهد قرآن استان تهران با داشتن 300 مربی قرآن در 60 کانون قرآنی شرق، شمال، مرکز، جنوب و غرب تهران بزرگ و پنج کانون در استان تهران (ورامین، ساوجبلاغ، بومهن، شهریار و کرج) تعداد سه هزار قرآن ‌آموز را در تمامی مقاطع سنی در امر آموزش جامع قرآن کریم تحت پوشش دارد.

همچنین، طی 17 سال از زمان تاسیس مؤسسه مهد قرآن بیش از 300 قرآن ‌آموز این موسسه موفق به حفظ کل قرآن کریم شده‌اند. 

کد خبر 79153

پر بیننده‌ترین اخبار دین و اندیشه

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز