همشهری‌آنلاین: کارشناس قرآن سازمان آموزش و پرورش شهر تهران از برگزاری بیست و هفتمین دوره مسابقات قرآن سراسری دانش‌آموزان در فروردین‌ماه سال آینده خبر داد.

به گزارش ایکنا، حوریه عقبایی کارشناس قرآن سازمان آموزش و پرورش شهر تهران، گفت: بیست و هفتمین دوره مسابقات قرآن سراسری دانش‌آموزان طی دو روز 27 و 28 فروردین‌ماه سال آینده در کانون شهید مفتح تهران برگزار می‌شود.

وی اظهار کرد: انس و الفت بیشتر دانش‌آموزان با قرآن و آشنایی آنان با مفاهیم قرآن کریم و سخنان قصار امیرالمومنین علی (ع) در نهج‌البلاغه از اهداف برگزاری این مسابقات است. [آشنایی با بنیاد نهج‌البلاغه

عقبایی تصریح کرد: روز پنجشنبه، 27 فروردین‌ماه، مسابقات کتبی دانش‌آموزان مقطع راهنمایی در رشته مفاهیم و نهج‌البلاغه برگزار می‌شود که دختران در نوبت صبح و پسران در نوبت بعد از ظهر به رقابت خواهند پرداخت.

کارشناس قرآن سازمان آموزش و پرورش شهر تهران با اشاره به این‌که حدود یک هزار و 200 نفر در این مسابقات شرکت می‌کنند، اذعان کرد: جمعه، 28 فروردین‌ماه، نیز مسابقات شفاهی شامل رشته‌های قرائت، حفظ، نهج‌البلاغه، تفسیر در مقطع دبیرستان و حفظ در مقطع راهنمایی با حضور برگزیدگان مرحله استانی برگزار می‌شود.

وی در پایان از برگزاری اختتامیه این مسابقات در هفته نخست اردیبهشت‌ماه خبرداد و یادآور شد: مرحله نخست مسابقات سراسری قرآن دانش‌آموزان آذرماه در مدارس و مرحله دوم نیز بهمن‌ماه در مناطق برگزار شد که منتخبان مناطق شامل دبیرستانی‌ها در این مسابقات به مرحله کشوری راه می‌یابند و مسابقات کشوری نیز تیرماه سال 88 برگزار خواهد شد.

کد خبر 77079

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز