تیم ملی پینگ‌پنگ اگر فردا کره‌جنوبی را شکست بدهد می‌تواند به خوش‌رنگ‌ترین مدال تاریخ خودش در بازی‌های آسیایی برسد اما رسیدن به این پیروزی خیلی راحت نیست.

تیم تنیس روی میز ایران

به گزارش همشهری‌آنلاین، امروز، روز پینگ‌پنگ ایران بود. بازی تیمی ایران با ژاپن در بازی‌های آسیایی ۲۰۲۲هانگژو چند اتفاق مهم را با هم داشت؛ ایران با رنک۲۷جهان، ژاپنی را شکست داد که رنک۲را دارد. به این ترتیب پسران ایران؛ نیما و نوشاد عالمیان و امیرحسین هدایی تیم پینگ‌پنگ را بعد از ۶۵سال روی سکوی آسیایی بردند. حتی اگر آنها در بازی امروز مقابل کره‌جنوبی بازنده هم باشند، مدال برنزشان تضمین‌شده است، چرا که بازنده‌های نیمه‌نهایی با هم روی سکوی سوم می‌روند. تیم ایران با این پیروزی بزرگ و مدال شیرینی که در انتظارش است، کار دیگری هم انجام داد. این ۳بازیکن بعد از بازی علاوه بر اینکه برای گرفتن مدال‌های انفرادی و دوبل هم باانگیزه‌تر شدند، حمایت‌های فدراسیون را هم بی‌پاسخ نگذاشتند. در چندماه گذشته مسئولان رده اول ورزش اعتمادی به تیم پینگ‌پنگ نداشتند و مدعی بودند که این تیم شانس سکو ندارد ولی مسئولان فدراسیون تا روز آخر برای اعزام آنها جنگیدند. کارشناسان فدراسیون هم به مدال این تیم اعتقاد داشتند چرا که از نظر آنها این تیم بهترین و یکدست‌ترین تیم پینگ‌پنگ در چند دهه اخیر است و هم اینکه اصرار داشتند که برای حفظ جایگاه تیمی در رنکینگ جهانی این ۳نفره باید در بازی‌های آسیایی حاضر شوند.

تیم ایران قبل از مرحله یک‌چهارم نهایی بحرین و ویتنام را شکست داده بود و به هنگ‌کنگ باخته بود اما کمتر کسی تصور می‌کرد در بازی با ژاپن هم ایران برنده میدان باشد. شگفتی از همان بازی اول آغاز شد. نیما عالمیان هاریموتو نفر چهارم رنکینگ جهانی را ۳بر ۲برد. هاریموتو ۳هفته قبل هم در مسابقات قهرمانی آسیا مقابل افشین نوروزی شکست خورده بود. دست راست این بازیکن آسیب‌دیده است اما در مقایسه با مسابقات آسیایی دیروز بازی بهتری به نمایش گذاشت. نوشاد هم با توگامی بازی کرد و درحالی‌که در ۲دیدار قبلی به این بازیکن باخته بود، این بار ۳بر ۲به پیروزی رسید. سخت‌ترین بازی را امیرحسین هدایی انجام داد. ایران برای صعود به پیروزی او در بازی سوم نیاز داشت و امیرحسین که جوان‌ترین بازیکن تیم است، باید سخت‌ترین بازی را انجام می‌داد اما او هم یوشیمورا رادر بازی ۵سته برد تا ایران با اقتدار به نیمه‌نهایی صعود کند. اوج کار هدایی در گیم پنجم بود که ۱۰بر ۸عقب افتاد اما توانست ۱۲بر ۱۰پیروز شود و درمجموع به برتری برسد. او بعد از بازی گفت که برایش شکست دادن تیم دوم جهان غیرقابل باور است.

تیم ملی در نیمه‌نهایی بازی‌ها، ظهر فردا مقابل کره‌جنوبی قرار می‌گیرد. برنده این بازی راهی فینال می‌شود و یکی از سکوهای اول و دوم هانگژو را برای خودش رزرو می‌کند اما تیم بازنده روی سکوی سوم می‌رود. این دوره برای دومین بار است که پینگ‌پنگ تیمی ایران صاحب مدال می‌شود. بار اول در بازی‌های ۱۹۵۸توکیو بود که تیم امیر احتشام‌زاده، هوشنگ بزرگ‌زاده، ادموند بیت‌خدا و حمید کرلو روی سکو رفتند و مدال برنز گرفتند. در پینگ‌پنگ انفرادی هم ایران ۲مدال در بازی‌های آسیایی دارد؛ بزرگ‌زاده در بازی‌های ۱۹۶۶و نوشاد عالمیان در بازی‌های ۲۰۱۸جاکارتا که مدال هر دو برنز بود.
تیم ایران امیدوار است برای نخستین‌بار حداقل یک سکو بالاتر از سکوی سومی نصیبش شود اما ۲دلیل این کار را سخت می‌کند. یکی اینکه شاید بازیکنان از نظر روانی به همین برنز راضی شده باشند و دومین دلیل که آن هم روانی است، به‌نظر می‌رسد تیم ایران در مقایسه با کره‌ای‌ها که تجربه بیشتری از حضور در این مرحله دارند، فشار زیادی را متحمل می‌شود و بعید نیست این فشار روانی اجازه ندهد آنها بازی خوب امروز را فردا هم انجام دهند.

کد خبر 790624
منبع: روزنامه همشهری

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 7
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 1
  • IR ۲۱:۲۵ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۲
    14 0
    دم همشون گرم!! آفرین .. به ورزشکاران عزیز
  • ماتادور IR ۰۰:۵۳ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۳
    3 5
    هیچی دیگه یعنی باخت با این اوصاف
  • US ۰۱:۱۰ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۳
    10 1
    میبرن اول میشن
  • ناشناس IR ۰۱:۱۱ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۳
    11 1
    عجیب تر از نتایج شما نوشته شماست که با ابن عبارات روحیه بچه هارو تضعیف میکنی جای روحیه دادن دلایل قوی میاری ک ایران پیروز نمیشه؟ به حق چیزای ندیده...
  • ناشناس IR ۰۱:۱۴ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۳
    8 2
    بنویسید به امید پیروزی غرور افرین ایران و راه یابی به فینال
  • احمد IR ۰۶:۴۰ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۳
    9 1
    درور بر شرفتان به امید پیروزی
  • مهرداد IR ۰۸:۴۴ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۳
    5 0
    افرین به این قهرمانها باز بروید دنبال رونالدوها بگردید در کشور ما قهرمانهای زیادی داریم که دیده نمیشوند در تنیس روی میز قایقرانی بانوان ولی حیف