تیم ملی پینگ‌پنگ ایران مقابل کره‌جنوبی باخت و برنز گرفت. بازیکنان می‌گویند اگر حمایت می‌شدند می‌توانستند به فینال بروند.

تیم ملی پینگ پنگ

به گزارش همشهری‌آنلاین همان‌طور که پیش‌بینی می‌شد رنگ مدال پینگ‌پینگ ایران در بازی‌های آسیایی ۲۰۲۲ هانگژو برنزی بود. تیم برادران عالمیان؛ نیما و نوشاد و امیرحسین‌ هدایی ظهر دیروز کار بزرگی کردند و پینگ‌پنگ تیمی ایران را با شکست دادن ژاپن بعد از ۶۵سال به مرحله نیمه‌نهایی بازی آسیایی بردند و مدال برنز را قطعی کردند.

امروز همین تیم در نیمه‌نهایی مقابل کره‌جنوبی قرار گرفت. پیروزی توقع زیادی از ایران بود. با اینکه خود بازیکنان اعتراف کردند ژاپن (تیم دوم رنکینگ جهانی) حریف سرسخت‌تری از کره (تیم چهارم رنکینگ) بود ولی ترس از شکست و تجربه پایین اجازه نداد آنها بازی‌ای که باید انجام می‌دادند به نمایش بگذارند. هر ۳نفر ایران در ۳بازی شکست خوردند و نتوانستند فینال را تجربه کنند.

در این بازی نیما عالیمان با رنک۲۰۸ مقابل جونگ هون لیم با رنک۱۷ دنیا ۳ بر ۲ شکست خورد. نوشاد با رنک۵۳ با ووجین جانگ رنک۱۳ جهان بازی کرد و در بازی ۵سته باخت. امیرحسین هدایی آخرین بازی را برای تیم ایران انجام داد. او با رنک۱۳۰ نفر بهتری در مقایسه با گانگ‌هیون پارک با رنک۱۷۶ بود اما او در ۳ست بازی را واگذار کرد.

بازیکنان از اینکه بعد از ۶۵سال تیم را روی سکوی بازی‌های آسیایی بردند، خوشحالند اما ناراحت هستند که چرا بازی فینال را از دست دادند. نیما عالمیان می‌گوید حسرت به دل مانده‌اند: «بازی با کره بازی خیلی خوبی بود اما با شکست ما همراه شد، دلم از این می‌سوزد که می‌توانستیم بازی را ببریم ولی حسرت این برد روی دلم ماند. بازی وقتی ۹ بر ۹ می‌شود حساسیت بالا می‌رود و دستمان می‌لرزد. دیروز روز ما بود و امروز هم روز کره‌جنوبی.»

نظر نوشاد هم این است که اگر یکی از بازیکنان یک بازی را می‌برد، کار کره تمام بود: «تلاش کردیم اما بازی درنیامد و نشد که پیروز شویم. در بازی آخر هم بازیکن کره‌ای با توجه به اینکه تیمش ۲ بر صفر جلو بود، راحت‌تر بازی کرد. اگر یک بازی را هم می‌بردیم این شانس را داشتیم که کره را شکست بدهیم و به فینال برسیم.» تفاوت امکانات کشورهای دیگر با ایران در همین بازی‌ها خودش را نشان داده است.

نوشاد می‌گوید: «تیم‌های شرق آسیا که وارد سالن می‌شوند یک گروه و کادر دنبالشان است و برای ما اصلا این طور نیست.»

ایران با ۳نفر در این بازی‌ها حاضر بود و نیما به این موضوع معترض است: «ای کاش ما هم می‌توانستیم با تیم کامل به مسابقات بیاییم. اینجا جای بازیکنی مانند افشین نوروزی خالی بود.» افشین نوروزی در مسابقات قهرمانی آسیا به جمع ۱۶نفر رسید و بازیکن ژاپنی را که نفر چهارم جهان بود، شکست داد اما پیگیری‌های فدراسیون برای اعزام او به هانگژو به نتیجه نرسید.

امیرحسین هدایی هم بعد از مدال برنز تیمی از مسئولان خواست برای خوش‌رنگ‌تر شدن مدال بیشتر حمایت کنند: «امیدوارم مسئولان حمایت بیشتری کنند تا در مسابقات ۴سال آینده رنگ مدال خود را با طلا یا نقره عوض کنیم.»

پینگ‌پنگ‌بازان در روزهای آینده مسابقات ۲نفره و انفرادی را در پیش دارند و خودشان را برای رفتن روی سکوها آماده کرده‌اند.

کد خبر 790982
منبع: روزنامه همشهری

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • علی US ۲۳:۵۴ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۳
    0 0
    دمشون گرم واقعا آبرومندانه بازی کردند.