یکی از دغدغه‌های والدینی که کودکان کم‌توان ذهنی دارند، آموزش مهارت‌های زندگی به آنها است، خواسته‌ای که والدین این فرزندان با مدیران‌شان در منطقه ۶ در میان گذاشته‌اند تا کلاس‌هایی برگزار کنند که کودکان‌ در آن برای انجام کارهای روزمره به شکل مستقل، آموزش ببینند.

آموزش ترافیکی

همشهری آنلاین-نصیبه سجادی: مدیریت شهری پایتخت، برنامه‌های متنوعی برای همه شهروندان از جمله کودکان کم‌توان ذهنی تدارک دیده و می‌بیند. کاری که شهرداری منطقه ۶ مدتی پیش انجام داد در راستای پاسخگویی به همین نیازها تعریف می‌شود. رضا حیدری، شهردار ناحیه ۳ این منطقه می‌گوید: برخی از والدینی که در این محدوده از منطقه زندگی می‌کنند در درخواست‌هایی که به طریق مختلف (دیدارهای مردمی، ۱۳۷و...)  مطرح می‌کردند، می‌خواستند که کارگاه‌هایی برگزار شود که در آن مهارت‌های زندگی به فرزندان‌شان که کم‌توان ذهنی بودند، آموزش داده شود. بر این اساس برگزاری کلاس‌های مهارت‌های زندگی در دستور کار این اداره قرار گرفت تا از طریق بازی و داستان‌گویی کودکان یاد بگیرند کارهای روزمره خودشان را به‌ راحتی و بدون کمک دیگران انجام دهند.

به‌گفته حیدری در نخستین مرحله و با توجه به درخواست‌های متعدد خانواده‌ها و اهمیت حفظ سلامتی و ایمنی کودکان و نوجوانان کم‌توان در عبور و مرور، کارگاه آموزشی فرهنگ ترافیکی در سرای محله سنایی برگزار شد. در این کارگاه با حضور پلیس راهور و کارشناس متخصص آموزش کودکان کم‌توان ذهنی، نکات مهم و مفاهیم به‌صورت قابل درک برای کودکان و نوجوانان تدریس شد و به‌صورت تعاملی و با استفاده از روش‌های مختلف آموزشی مانند داستان‌های کوتاه و بازی کودکان با علائم راهنمایی و رانندگی، استفاده از چراغ راهنمایی و رانندگی، عبور از خط‌کشی عابرپیاده و استفاده از پل عابر، سوار شدن در خودرو و ایمنی در سفر و... به آنها آموزش داده شد.

او افزود: برای تکمیل فرآیند آموزش برنامه‌ای دیگری نیز در چهارشنبه همین هفته تدارک دیده‌ایم تا کودکان را به پارک ترافیک ببریم و با حضور مربیان حاضر در پارک همه آموزش‌های ترافیکی را که آموخته‌اند این بار به صورت عملی اجرا کنند. مطمئنا وقتی  خودشان با خودروهای واقعی که در اندازه‌های کوچک در این پارک شبیه‌سازی شده رانندگی کنند، قبل از چراغ قرمز بایستند، حواس‌شان به عابر پیاده باشد و ... آموزش‌ها موثرتر و به طور کامل در وجودشان نهادینه می‌شود. 

کد خبر 787224

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهردارى

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha