معاون فنی منطقه فرهنگی و گردشگری عباس آباد درباره آخرین وضعیت پروژه‌های این شرکت توضیحاتی ارائه داد.

اراضی عباس آباد

به گزارش همشهری، محمدرضا معصوم‌بیگی معاون فنی منطقه فرهنگی و گردشگری عباس آباد همراه با خبرنگاران از پروژه‌های در حال ساخت اراضی عباس آباد بازدید کرد و درباره فعالیت‌های این شرکت و آخرین وضعیت پروژه‌های فعال، نکاتی را تشریح کرد که مهم‌ترین آن را می‌خوانید:

  • قدمت فعالیت شرکت فرهنگی اراضی عباس آباد به قبل از انقلاب باز می‌گردد، از آن جا که این پهنه طرح تفصیلی ویژه خود را دارد، ملزم به رعایت این طرح ویژه در اراضی هستیم. بر اساس این طرح سطوح ساختمان‌های اراضی عباس آباد از پیش تعیین شده است؛ به رغم اینکه پروژه ساخت پارکینگ فرهنگ از سال‌های گذشته آغاز شده بود، متاسفانه طرح با  ۹ درصد پیشرفت متوقف شد. این در حالی بود که گودبرداری انجام شده برای ساخت پارکینگ خطراتی برای ساختمان‌های اطراف داشت.

پروژه پارکینگ فرهنگ

  • این پارکینگ بزرگ‌ترین پارکینگ شهر تهران است که ۲۶۰۰ جای پارک دارد، این پروژه در مجموع ۱۳ درصد پیشرفت فیزیکی دارد. فاز نخست پروژه پارکینگ فرهنگ تا پایان سال جاری افتتاح می شود، در فاز نخست ۸۰۰ جای پارک در اختیار شهروندان قرار می گیرد. بر اساس طرح ترافیکی که تهیه کرده‌ایم شهروندان بعد از پارک خودرو می ‌وانند با استفاده از دوچرخه یا اسکوتر به قسمت‌های مختلف اراضی بروند. در این پروژه ۳۵۰ نفر مشغول به کار هستند؛ برای اجرای این پروژه  ۱۵۰۰ میلیارد تومان قرارداد با مجری پروژه بسته شد. زمان پروژه ۳۰ ماه در نظر گرفته شده و پیشرفت آن مطابق برنامه است. تا کنون ۴۴۰ تن آرماتور بندی انجام شده و ۳۴۰ تن دیگر نیز پای کار است؛ همچنین ۴۳۰ تن بتن ریزی در این پروژه انجام شده است و پیش بینی می‌کنیم این طرح زودتر از زمان تعیین شده به پایان برسد. تقسیم پروژه پارکینگ فرهنگ به ۳ فاز انجام شده، فاز دوم این پروژه ۷ ماه پس از تکمیل فاز اول به بهره برداری می رسد.

پروژه خانه موسیقی

  • پروژه خانه موسیقی در مجاورت باغ هنر است که تمام ساختمان‌های فرهنگی در همان قسمت قرار دارد. کوشک هنر نیز در سال ۱۴۰۰ افتتاح شد. قرار است در خانه موسیقی خدمات تخصصی موسیقی در سطح کشور ارائه شود. بخشی از پروژه خانه موسیقی در سال‌های گذشته انجام و متوقف شد؛ خانه موسیقی یک ساختمان ۵ طبقه است. طرح معماری آن شبیه کاسه ساز کمانچه است و تاکنون نیز ۳۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد. از برنامه زمان بندی پروژه عقب نیستیم؛ برآورد هزینه این پروژه ۱۰۴ میلیارد تومان و مدت زمان تکمیل آن نیز ۱۸ ماه است.

پروژه تصفیه‌خانه دریاچه باغ هنر

  • پروژه تصفیه خانه دریاچه باغ هنر، از دیگر پروژه‌های ماست و با اینکه نیاز بود تا آب دریاچه هنر تصفیه شود در سال‌های گذشته به رغم برگزاری مناقصات زیاد به دلیل نوسانات اقتصادی در کشور پیمانکاری حاضر به مشارکت نشد. در این دوره مدیریت شهری با برگزاری مناقصه پیمانکار اجرای این پروژه از بین بخش خصوصی انتخاب شد؛  قرارداد ما با پیمانکار ۴۳ میلیارد تومان بوده و مدت اجرای آن نیز ۱۴ ماه در نظر گرفته شده است. با افتتاح تصفیه خانه بوی بد دریاچه از بین می رود. در اجرای این طرح نیز از آخرین تکنولوژی های روز استفاده می شود و در طراحی آن از اساتید دانشگاه مشاوره گرفته ایم.

پروژه ساخت باغ نمایش

  • یکی از پروژه‌های اراضی ساخت باغ نمایش است که اجرای آن در سال ۱۴۰۳  با ۳ سالن پیش بینی شده است.  
کد خبر 780971

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهردارى

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha