رئیس کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری از بررسی طرح یک فوریتی کنکوری مجلس در نشست امروز خبر داد و گفت: با توجه به پیشنهادات مطرح شده، این طرح برای بررسی کارشناسی به کمیته تخصصی ارجاع شد.

کنکور

 علیرضا منادی سفیدان رئیس کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس شورای اسلامی در تشریح نشست امروز (یکشنبه، ۲۷ فروردین) این کمیسیون، اظهار کرد: در نشست امروز، طرح اصلاح قانون سنجش و پذیرش دانشجو در دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی کشور مطرح و این موضوع با حضور رئیس سازمان سنجش و معاونان وزارت آموزش و پرورش و مرکز پژوهش‌های مجلس مورد رسیدگی قرار گرفت.

نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر در مجلس، افزود: با توجه به پیشنهادات متفاوتی که در این نشست از جانب اعضا مطرح شد، مقرر شد این طرح در نشست کمیته تخصصی مورد بررسی بیشتری قرار گیرد.

منادی‌سفیدان یادآور شد: بیشتر پیشنهادات مطرح شده در نشست امروز پیرامون تأثیر قطعی معدل در کنکور بود که پیشنهادات مطرح شده به کمیته تخصصی ارجاع شد.

رئیس کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس افزود: دستورکار بعدی کمیسیون آموزش، انتخاب یک نفر از اعضای کمیسیون جهت عضویت در هیأت نظارت مرکزی نظارت بر انتخابات شورای مرکزی سازمان نظام روانشناسی و مشاوره بود که با رأی اعضا، احمد حسین‌فلاحی برگزیده شد.

کد خبر 754378
منبع: فارس

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آموزش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 5
  • نظرات در صف انتشار: 49
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۲۳:۰۸ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۷
    تاثیر معدل در کنکور ابدا منصفانه و منطقی نیست . شرکت در کنکور آزمونی جدا و آزمون نهایی دوران دبیرستان آزمون مستقل دیگری است . اگر کسی در امتحانات نهایی کنکور بنا به دلائل و مشکلاتی که در آن مقطع وجود داشته با نمره پایین موفق به اخذ دیپلم شده باشد منصفانه نیست تا آخر عمر معدل امتحانات نهایی برای موفقیت او در کنکور مانعی بزرگ و مشکل ساز و غیر قابل حل باقی بماند .
  • علی IR ۲۳:۳۳ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۷
    چرا کنکور رو حذف نمی کنید؟! امکانش نیست همه رشته های تحصیلی رو به صورت انتخاب رشته در مدرسه انتخاب نمایند!؟ و شخص بدون داشتن مدارک دانشگاهی امکان داشتن شغل رو داشته باشه (همانند رشته های فنی و کاردانش و البته کمی تخصصی تر) ؟! کنکور برای اشخاصی که قصد رسیدن به اهداف شغلی و تخصص بالاتری هستند و به صورت تخصصی (تئوری و عملی) انجام بگیره ؟! و کنکور برای یک سری رشته ها که حتما نیاز به گذراندن دوره های دانشگاهی هستند برگزار شود؟! در این شرایط نیروی متخصص تری وارد بازار کار خواهند شد؟! آیا اشخاص دغدغه شغلی کم تری نخواهد داشت؟! همه نیاز به تحصیلات دانشگاهی ندارند ولی همه نیاز به تخصص و شغل دارند ! آیا آموزش و صنعت پویا تری نخواهیم داشت؟! یکم دنبال تغییر وضعیت آموزش و پرورش (آموزش تخصص و پرورش روح و انسانیت که همان اسلام است باشیم ) و خارج شدن از وضعیت کنونی که سودی جز پر کردن ذهن دانش آموزان از موارد بلااستفاده و جیب موسسات دارد ، باشیم! تغییر سخته ولی برای جلوگیری از عقب ماندگی باید کاری انجام بدیم !
  • IR ۲۳:۴۰ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۷
    تاثیر قطعی معدل اصلا منصفانه نیست افراد زیادی بودن که با معدل پایین کنکور رو خیلی خوب دادن کاش این تاثیر قطعی برداشته میشد آخه این چه قانون مسخره ای هست که باید اعمال بشه اگه ما مزایا و معایبش رو بشمریم قطعا معایب اون بیشتره ...
  • ساحل IR ۲۳:۴۷ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۷
    معدل خیلی خوبه دختر من نتایج حاصل دوازده سالش میبینه به امید خدا اگه نمی خواد معدل باشه باید فقط از کتاب درسی برا کنکور بیاد غیر کتاب درسی درسهای خصوصی نیاد برا امتحان263
  • IR ۰۰:۱۴ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۸
    برای ما که دهه شصت هستیم و دوران دبیرستان در شهرستانهای کوچک و محروم بودیم آیا انصاف است با بچه های الان مقایسه شویم و دوباره بشینیم دزس بخونیم برای بالابردن معدل؟؟؟ و تازه بعد کی بشینیم برای کنکور درس بخونیم؟؟؟چرا اینقدر به نا حق رای میدید؟ چرا اینقدر در حق ما ظلم میکنید؟؟؟؟