شهید منتظرالقائم به خاطر مبارزات انقلابی توسط ساواک دستگیر شده بود و می‌دانست هر حرفی بزند که ساواک خوشش نیاید چه عواقب و شکنجه‌هایی را در پی خواهد داشت.

منتظر قائم

به گزارش همشهری آنلاین، شهید محمد منتظرالقائم فرمانده سپاه یزد بود که در واقعه طبس به شهادت رسید. واقعه‌ای که آمریکا تلاش کرده بود تا با یک عملیات نظامی در ایران جاسوسان خود را که در بند دانشجویان پیرو خط امام بودند آزاد کند، اما امداد غیبی این توطئه‌شان را زمین زد.

شهید منتظرالقائم پس از این حادثه به منطقه رفته بود که در سال ۵۹ به شهادت رسید. آنچه می‌خوانید خاطره‌ای است کوتاه از این شهید که موضعش در مورد حجاب را بیان می‌کند؛ آن هم زمانی که در موقعیت حساسی قرار داشته است. 

شهید منتظرالقائم به خاطر مبارزات انقلابی توسط ساواک دستگیر شده بود و می‌دانست هر حرفی بزند که ساواک خوشش نیاید چه عواقب و شکنجه‌هایی را در پی خواهد داشت.

در یکی از جلسات بازجویی مأمور ساواک از او پرسیده بود: نظرت در مورد حجاب چیه؟ محمد گفته بود: من کە نظری ندارم، باید از روحانیت پرسید! من فقط یک حدیث بلدم کە هرکس همسرش را بی‌حجاب در معرض دید دیگران قرار دهد بی‌غیرت است و خداوند او را لعنت می‌کند.

ساواکی که کنایه او را متوجه می‌شود، می‌پرسد: شاه را می‌گویی؟ شهید منتظرالقائم خنده‌ای می‌کند و می‌گوید: من فقط حدیث خواندم.

کد خبر 753400
منبع: فارس

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 5
  • نظرات در صف انتشار: 3
  • نظرات غیرقابل انتشار: 9
  • بی بی IR ۰۹:۰۵ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۳
    11 1
    اون‌وقت این حدیث از کیه؟؟؟؟
  • IR ۱۰:۴۱ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۳
    15 1
    ما مسئول بهشت بردن ملت نیستیم ...
  • IR ۱۱:۰۳ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۳
    12 1
    نگفت درباره هر دولتی که به مردمانش ظلم و ستم میکند و ملت را چپاول میکنند
  • احمد IR ۱۱:۱۱ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۳
    14 2
    7میلیارد آدم تو این جهان هست همه شدن بی غیرت
  • حسنی IR ۱۲:۲۰ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۳
    5 8
    زن بی عفت لایق مرد بی غیرت است قبل انقلاب هم در همین تهران که بودیم و میدیم در تمام محلات با چشم بد نگاه می‌کردند به بی حجاب ها چون اکثر آ . مطرب و رقاص های سینما و کاباره ومکان های غیراخلاقی .. یا بعضا یک عده کارکنان ادارات.و دانشگاه ها به اجبار یا غرب زده بی حجاب بودند آن هم به محل می‌آمدند چادر که در کیف شان قائم کرده بودند سر می‌کردند حتی بازیگران با شخصیت وبزرگی چون فردین .ناصر. زن هایشان کمتر جلوی دید می‌گذاشتند برخلاف بعضی بازیگران بی هویت امروز