همشهری آنلاین: وزیر صنایع گفت: به منظور حمایت از تولیدکنندگان ایرانی، مابه‌التفاوت قیمت پارچه چادر مشکی در داخل و پارچه چادرمشکی وارداتی توسط دولت پرداخت خواهد شد.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی صنایع و معادن ایران، وزیر صنایع و معادن با بیان این مطلب گفت: همزمان با کاهش تعرفه واردات پارچه چادر مشکی به کشور، بنا به پیشنهاد وزارت صنایع قرار شد در صورتی که تولیدات داخلی در این زمینه از کیفیت و سود معقولی برخوردار باشد و قیمت تمام شده آن به اضافه سود معقول حاصل شده، بیشتر از قیمت پارچه چادری موجود در بازار باشد، مابه التفاوت قیمت تولید داخلی و وارداتی توسط دولت پرداخت شود.

علیرضا طهماسبی تصریح کرد: به این ترتیب یک اصلاحیه مناسب توسط وزارت صنایع در مصوبه مربوط به تعرفه واردات پارچه چادرمشکی لحاظ شده است.

وزیر صنایع ومعادن  همچنین با اشاره به کاهش تعرفه واردات پارچه چادر مشکی از 70 به 16 درصد تصریح کرد: وزارت صنایع و دولت بر تولید پارچه چادر مشکی با کیفیت بالا در داخل تاکید دارند و به منظور این که انجام سرمایه‌گذاری در زمینه تولید این محصول متوقف نشود، قرار شد مابه‌التفاوت قیمت تمام شده به اضافه سود معقول و قیمت پارچه چادر مشکی در بازار توسط دولت پرداخت شود.

وی ادامه داد: زمانی که تولید پارچه چادر مشکی در کشور جوابگوی نیاز داخل باشد، تعرفه واردات این محصول افزایش خواهد یافت.

وی  با بیان این که طی سال‌های گذشته علیرغم بالا بودن تعرفه واردات پارچه چادرمشکی به کشور، سرمایه‌گذاری مناسبی در زمینه تولید این محصول صورت نگرفته است، تصریح کرد: تولیدکنندگان داخلی به تکنولوژی پایدار‌سازی رنگ پارچه چادر مشکی دست یافته‌اند و از سویی با پرداخت وام از محل حساب ذخیره ارزی جهت خرید تجهیزات موردنیاز سه واحد تولیدکننده پارچه چادر مشکی موافقت شده که به این ترتیب زمینه لازم برای تولید این محصول در داخل فراهم است.

تولید چادر مشکی در کشور بعنوان یک نیاز فرهنگی جامعه که تقاضای بسیار زیادی دارد هم اکنون پاسخگوی پنج درصد از نیاز جامعه است و فقط یک کارخانه در کشور سالیانه یک و نیم میلیون مترمربع چادر مشکی تولید می کند و وزارت صنایع ومعادن تلاش می کند ضمن پاسخ به این نیاز جامعه از صنایعی هم که در این زمینه سرمایه گذاری کرده و یا قصد سرمایه گذاری در کشور دارند حمایت نماید.

کد خبر 7520

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز