همشهری آنلاین: رییس پلیس راهنمایی و رانندگی نیروی انتظامی از افزایش 3 برابری ظرفیت مراکز معاینه فنی در تهران و برخودر با خودروهای فاقد معاینه فنی خبر داد.

سردار محمد رویانیان یکشنبه (22 دی) در گفت‌وگو با ایسنا، افزود: با پیگیری‌های پلیس راهور ناجا و اعلام آمادگی شرکت‌های خودروسازی ایران خودرو و سایپا ظرفیت مراکز معاینه فنی خودروهای تهران با مشارکت این شرکت‌ها به 3 برابر ظرفیت فعلی افزایش می‌یابد.

وی با اشاره به اینکه در این خصوص با مسؤولان شهرداری تهران مذاکره شده و قرار است طی هفته جاری هماهنگی و اقدامات لازم صورت گیرد افزود: هم‌اکنون 10 مرکز مکانیزه معاینه فنی در شهر تهران فعال است که با مشارکت شرکت‌های خودروساز این ظرفیت به طور موقت به 30 مرکز افزایش می‌یابد.

رئیس پلیس راهور ناجا اظهار امیدواری کرد که با بکارگیری ظرفیت جدید صفوف معاینه فنی خودروها در تهران شکسته شده و مشکلات شهروندان در این خصوص مرتفع شود.

وی در عین حال گفت: پلیس راهنمایی و رانندگی نیروی انتظامی طرح تشدید برخورد با خودروهای فاقد برگه معاینه فنی را در سال آینده نیز ادامه می‌دهد.

سرهنگ هاشمی، رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ نیز در این خصوص گفت: از زمان اجرای طرح تشدید برخورد با خودروهای فاقد برگه معاینه فنی در تهران روزانه با 5 هزار دستگاه خودرو فاقد معاینه فنی برخورد شده و 50 خودرو دودزا و در مجموع 270 خودرو فاقد برگه معاینه فنی و دودزا توقیف شدند.

وی افزود: برابر مرحله جدید طرح تشدید برخورد با خودروهای فاقد برگه معاینه فنی، این خودروها ضمن اعمال قانون لحظه‌ای به صورت پست به پست، نسبت به توقیف خودروهای دودزا اقدام و از ادامه حرکت آنها جلوگیری شده و در کنار خیابان با قفل‌های خاص به مدت یک روز توقیف می‌شوند.

رئیس پلیس راهور تهران در پایان از تمامی رانندگان تهران خواست با توجه به اینکه برخورد با خودروهای متخلف فاقد برگه معاینه فنی در تهران ادامه می‌یابد هرچه سریعتر نسبت به دریافت برگه معاینه فنی اقدام کنند.

 بر اساس اطلاعات ستاد مرکزی معاینه فنی خودروهای تهران هم‌اکنون حدود 800 هزار خودرو در تهران معاینه فنی معتبر دارند که این رقم تنها معادل 30 درصد از خودروهای پایتخت است که باید برگه معاینه فنی داشته باشند.

در صورتی که تمامی خودروهای تهران برگه معاینه فنی دریافت کنند، آلودگی هوای پایتخت تا 23 درصد کاهش می‌یابد.

کد خبر 72699

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز