مجموع نظرات: ۰
شنبه ۳ اسفند ۱۳۸۷ - ۱۴:۵۰
۰ نفر

همشهری آنلاین: نخستین کارواش سازگار با محیط زیست که در آن به جای آب از یخ خشک استفاده می‌شود در تهران راه اندازی خواهد شد.

به گزارش مهر، مدیرعامل ستاد مرکزی معاینه فنی خودروهای تهران در صبحانه خبری با خبرنگاران با اشاره به راه‌اندازی آزمایشی اولین کارواش بدون آب ظرف دو هفته آینده در مراکز معاینه فنی خودروهای تهران گفت: این کارواش سازگار با محیط زیست بوده و از یخ خشک برای شستن خودروها استفاده می‌کند.

مهندس وحید نورزی با بیان اینکه  پلیس راهنمایی و رانندگی مبنی بر الزامی بودن معاینه فنی در سفرهای نوروزی تاکید کرده است، از افزایش خطوط مکانیزه معاینه فنی در تهران خبر داد و گفت: پیش‌بینی می‌شود در 10 روز آخر اسفند شاهد ازدحام در مراکز معاینه فنی باشیم.

مهندس وحید نوروزی بیان کرد: پیش‌بینی می‌شود یک میلیون دستگاه خودرو در تهران اسفندماه سال جاری برای دریافت معاینه فنی به مراکز مراجعه کنند. از شهروندان تهرانی می‌خواهیم معاینه فنی خودرو خود را برای روزهای آخر سال نگذارند تا با ازدحام و صفهای طولانی مواجه نشوند.

 مدیر عامل ستاد مرکزی معاینه فنی خودروهای تهران با اشاره به اینکه روزانه 17 ساعت مراکز معاینه فنی خدمت‌رسانی می‌کنند تصریح کرد: 34 خط معاینه فنی مکانیزه و 66 تعمیرگاه معاینه فنی در حال خدمت‌رسانی به مردم هستند. از سوی دیگر مرکز معاینه فنی نیایش به صورت شبانه‌روزی در حال فعالیت است.

 نوروزی با بیان اینکه تمایل نداریم در بحث ایمنی نام خودرویی را اعلام کنیم، گفت: تا پایان سال 88 شورای عالی استاندارد فرصت داده تا خودروهای قدیمی استانداردهای 51گانه ایمنی و چهارگانه سوخت را رعایت کنند. بر این اساس از سایپا و ایران خودرو می‌خواهیم سال 88 در مورد پژو 405 و پراید ایمنی و عملکرد خود را بر اساس استانداردهای 51 گانه وفق دهند.

 این کارشناس محیط زیست در ادامه گفت: در اسفندماه 20 هزار فیلتر هوای رایگان در اختیار خودروهای پیکانی که برای معاینه فنی مراجعه می‌کنند، قرار می‌گیرد.

 نوروزی درباره اتوبوس‌های شرکت واحد نیز گفت: اتوبوس‌های شرکت واحد مربوط به سنوات‌های مختلف هستند و یکی از مسایل تهدید کننده اتوبوس‌ها عمر بالای ناوگان است. بیش از 600 دستگاه اتوبوس بالای 15 سال عمر در تهران وجود دارد. مجبوریم به خاطر اینکه حمل و نقل درون شهری دچار اختلال نشود از آنها استفاده کنیم.

 مدیر عامل ستاد مرکزی معاینه فنی خودروهای تهران در خصوص الزام معاینه فنی خودروهای دولتی گفت: استانداری مکاتباتی در این زمینه با تمام دستگاههای دولتی انجام داد. این مکاتبات تاثیر‌گذار بوده و مراجعات خودروهای دولتی نسبتاً مطلوب است ولی هنوز 100 درصد نشده است.

کد خبر 75777

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز