جمعه ۱۳ دی ۱۳۸۷ - ۱۷:۱۰
۰ نفر

گروه شهری: شهردار تهران در جمع شهروندان منطقه 15 با بیان اینکه شهدای ما فرهنگ مقاومت و ایثار را از فرهنگ عاشورایی درس گرفته‌‌اند، گفت: امروز اگر مردم در سرزمین غزه اینگونه مقاومت می‌کنند یقین داشته باشید که اینها از برکت نهضت حسینی است.

محمد باقر قالیباف که در مسجد انصارالحجه در منطقه 15 تهران سخن می‌گفت با بیان این مطالب ایام سوگواری حضرت امام حسین(ع) را تسلیت گفت و افزود: حرکت عظیمی که امام حسین(ع) در روز عاشورا و سرزمین کربلا به‌وجود آورد، از جنبه‌های مختلف باید مورد توجه قرار گیرد و الگویی برای همه ما باشد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به ارائه مباحث مربوط به شهرداری پرداخت و گفت: در آغاز کار در شهرداری قول دادیم که اگر امکاناتی وجود دارد آن را به‌گونه‌ای توزیع کنیم که فاصله شمال و جنوب شهر بیشتر نشود که در دوران کاری خود این اجازه را ندادیم ضمن اینکه در برخی زمینه‌ها این فاصله کمتر هم شده است.

شهردار تهران افزود: یکی از کارهای دیگر ما تعیین تکلیف پروژه‌های نیمه کاره در شهر بود که در این راستا همه پروژه‌ها را فعال کردیم و الان هیچ پروژه نیمه تمامی در شهر وجود ندارد.

به گفته قالیباف، امروز مجموعه اتفاقاتی که در نقاط مختلف شهر در مقیاس محله‌ای، منطقه‌ای، شهری و ملی انجام می‌شود را همزمان ادامه می‌دهیم و به هیچ‌یک از حوزه‌ها بی‌توجه نیستیم؛

ضمن اینکه شهر را با سعی و خطا هم اداره نمی‌کنیم و از تجربه گذشتگان، افراد با تجربه و متخصصان هم استفاده کنیم.شهردار تهران گفت: امسال اعتبار منطقه 15 نسبت به گذشته 3 برابر شده است.

قالیباف افزود: با برنامه‌ریزی‌های انجام شده محل تجمع و توقف اتوبوس‌ها را تا قبل از پایان سال از شهر خارج می‌کنیم و در منطقه توقف آنان مراکز فرهنگی و تفریحی احداث می‌کنیم.

وی تصریح کرد: کیفیت ایستگاه‌ها و اتوبوس‌های خط تندروی افسریه تغییر می‌کند و مانند خط یک می‌شود و ادامه این خط را نیز از میدان بسیج به پایانه شرق و دردشت متصل می‌کنیم.

نمایش کرامات انسانی در عاشورا

از سوی دیگر، شهردار تهران پنجشنبه شب در مراسم افتتاح و بهره برداری مسجد جامع حسینی شادآباد که در مدت 26 ماه نوسازی شده است شرکت کرد.

قالیباف در این مراسم گفت: عاشورا متعلق به همه انسان‌های آزاده دنیاست و اگر بخواهیم آن را صرفا برای خودمان منحصر کنیم به این واقعه عظیم ظلم کرده‌ایم. شهردار تهران تصریح کرد: ماه محرم و نهضت عظیم حسینی و فرهنگ بزرگ عاشورایی به ما آموزش داد تا اوج مسئولیت پذیری را در عرصه‌های دینی و اجتماعی داشته باشیم.

قالیباف با اشاره به اینکه در فرهنگ عاشورا و نهضت حسینی،عقلانیت، تدبیر، حماسه، عزت و ایثار موج می‌زند، خاطرنشان ساخت: این موضوعات بزرگ‌ترین درس‌هایی است که تمام انسان‌های دنیا و خصوصا شیعیان که باورهای دینی آنها براساس نهضت حسینی بنا شده، از عاشورا گرفته‌اند.

قالیباف با اشاره به اینکه حادثه عاشورا و نهضت حسینی انتخاب آگاهانه حق و باطل را آموزش داد، یادآور شد: این واقعه کرامت انسانی را در تمام ابعاد خود به نمایش گذاشت.

قالیباف با اشاره به اینکه تمام مسئولان در قبال مسئولیت‌شان در نظام اسلامی موظف به انجام وظیفه به بهترین نحو هستند، گفت: ما در برابر مردم مسئولیم و باید تلاش کنیم این وظیفه را به درستی انجام دهیم.

کد خبر 72116

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهردار

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز