دوشنبه ۲ دی ۱۳۸۷ - ۱۸:۴۲
۰ نفر

گروه شهری: محمدباقر قالیباف، شهردار تهران با حضور در سامانه 1888 به‌صورت بی‌واسطه با شهروندان تهران به گفت‌وگو پرداخت و به سؤالات آنها پاسخ داد.

به گزارش همشهری، در این جلسه که مسئولان حراست کل و سازمان بازرسی شهرداری تهران نیز حضور داشتند به 75 درصد درخواست‌ها که عمدتا درباره شهرسازی و تخلفات ساختمانی، اعتراض به آرای صادره از کمیسیون‌ها و موضوع حمل‌ونقل عمومی بود، رسیدگی شد.علاوه براین، از سوی برخی شهروندان پیشنهادهایی جهت بهبود طراحی پروژه‌های عمرانی و شهری ارائه شد.

بنا بر این گزارش، قالیباف درباره کسب ایزو 10002 که به مشتری مداری از سوی سامانه 1888 اشاره دارد، گفت: ما در شهرداری حتما باید به این سمت‌وسو برویم همچنان که در دیگر حوزه‌ها مثل شهرسازی نیز اقدامات انجام شده در حوزه آی‌تی را می‌توان در این راستا دانست. در هر حال من معتقدم شهرداری محل خدمت به مردم است و نباید باعث نارضایتی مردم باشد.

تقدیم بودجه به شورا تا پایان دی‌ماه

شهردار تهران در حاشیه ملاقات مستقیم خود با شهروندان در مرکز نظارت 1888 با حضور در جمع خبرنگاران به سؤالات آنها پاسخ داد.

وی با بیان اینکه هماهنگی و تعامل کامل میان شهرداری و شورای اسلامی شهر تهران وجود دارد،یادآورشد: بخشنامه بودجه سال 88 شهرداری را صادر کردیم و حتما تا پایان دی ماه لایحه بودجه سال 88 تقدیم شورای اسلامی شهر تهران خواهد شد.

وی پیش‌بینی کرد که شورا مثل سال گذشته بررسی‌ها را تا پایان بهمن ماه به اتمام برساند و در نیمه اول اسفندماه بودجه سال 88 را تصویب کند. وی افزود: در سیاست‌های بودجه‌ای رشد 15 درصدی را در بودجه سال آینده دیده‌ایم.

احیای دوباره مناطق قدیمی شهر

قالیباف در بخش دیگری از سخنان خود با خبرنگاران با اعلام اینکه در طرح تفصیلی به‌گونه‌ای پیش‌بینی شده که مرکز شهر مخصوصا مناطق 12، 11 و محدوده بازار به نقطه ایده آل برسند، خبر از توافق مدیریت شهری با مجلس شورای اسلامی داد مبنی براینکه میدان‌های امام خمینی و بهارستان و محدوده مجلس که نقاط تاریخی هستند نیز از این نظر مورد توجه قرارگیرند و در این‌باره پیش‌بینی قوانین لازم نیز صورت گیرد.

بر این اساس در توافقنامه‌ای که بین شهردار تهران و لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی امضا شد، قرار شد تا در حل مشکلات ساختمانی مجلس در بخش کتابخانه، منازل مسکونی، محل ملاقات شهروندان و نمایندگان مجلس، حل معضل ترافیک منطقه و احیای دوباره بافت منطقه مجلس همکاری متقابل صورت گیرد.

شهردار تهران همچنین اجرای طرح تفصیلی را یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های خود دانست و خاطرنشان کرد: برای مرکز قدیمی شهر در طرح تفصیلی شرایطی دیده شده که دوباره زندگی را به مرکز شهر برگردانیم.

به گفته قالیباف، در همه دنیا هر چه به مرکز شهر نزدیک‌تر می‌شویم ارزش زندگی و قیمت زمین بیشتر می‌شود ولی در تهران هرچه از مرکز شهر دورتر می‌شویم قیمت‌ها افزایش می‌یابد که در این خصوص باید اقدامات مناسبی انجام شود.

عوارض ساخت‌وساز افزایش نمی‌یابد

قالیباف با بیان اینکه در 2 سال گذشته شهرداری به هیچ وجه عوارض را بالا نبرده است، اظهار داشت: عوارض ساخت نسبت به پول زمین و مصالح بسیار ناچیز است، در عین حال سال آینده نیز عوارض ساخت‌و‌ساز افزایش نمی‌یابد و سیاست شهرداری و شورای شهر این است که افزایشی نداشته باشیم.

شهردار تهران در پاسخ به سؤال خبرنگاری درباره استفاده از انرژی خورشیدی در چراغ‌های راهنمایی گفت: در بیش از 100 چهارراه تهران چراغ‌های راهنمایی به سیستم سولاردام مجهز شده و بخشی از چراغ‌ها هم به برق اضطراری مجهز شده‌اند که درصورت قطعی برق، مشکلی در چهارراه‌ها پیش نیاید.

وی درمورد بحث گسترش شهر و شهرک‌های اقماری در شهر تهران افزود: این بحث واقعا یک خطر جدی است. به‌نظر من آثار اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی شهرک‌های اقماری به شهر تهران تحمیل می‌شود.

کد خبر 71324

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز