گروه شهری: نمایندگان مجالس خبرگان رهبری و شورای اسلامی روز گذشته با حضور در سامانه مدیریت شهری 137 شهرداری تهران، از اقدامات شهرداری برای افزایش مشارکت شهروندان در اداره امور شهرها تقدیر کردند.

 سامانه 137

آیت‌الله غیاث‌الدین طه‌محمدی نماینده ولی فقیه در استان همدان و عضو مجلس خبرگان رهبری، آیت‌الله علی رازینی معاون حقوقی قوه قضاییه و عضو مجلس خبرگان رهبری، دکتر حسین مظفر، رئیس مجمع نمایندگان استان تهران و امیر خجسته رئیس کمیسیون امور شوراهای مجلس شورای اسلامی به همراه سیدمحمد هادی ایازی سخنگو و معاون فرهنگی - اجتماعی و مجتبی عبداللهی، معاون خدمات شهری شهرداری تهران از سامانه مدیریت شهری 137 شهرداری تهران بازدید کردند.

نمایندگان مجلس خبرگان رهبری اقدامات مدیریت شهری تهران را نماد مدیریت اسلامی دانستند.آیت‌الله طه محمدی با اشاره به عملکرد سامانه 137 که در فاصله زمانی سه دقیقه خواسته شهروندان را به مسئولین ارجاع می‌دهد، گفت: انسان خلیفه خداست و همانگونه که خداوند هرچه اراده کند، خلق می‌کند، انسان نیز این خلاقیت را داراست و اینگونه است که از طریق علم و فناوری می‌توان در عرض سه دقیقه مشکلات شهروندان را به گوش مسئولان رساند.

امام جمعه همدان در بخش دیگری از سخنانش در مورد عملکرد شهرداری تهران در سال‌های اخیر اظهار کرد: آنچه ما در پایتخت شاهدیم وجود پل‌های هوایی گسترده، احداث راه‌های عریض، کاهش معضل ترافیک در بسیاری از نقاط تهران و نظافت شهر بوده که به بهترین شکل ممکن به انجام رسیده است.

وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به عملکرد مطلوب شهرداری در زمان برگزاری اجلاس غیرمتعهد‌ها در تهران، خاطرنشان کرد: آرامش، آسایش و نشاط با عملکرد مطلوب شهرداری تهران در پایتخت موج می‌زند و این نتیجه فعالیت‌های مثبت شهرداری تهران است.

آیت‌الله طه محمدی در خاتمه با اشاره به فرموده بنیانگذار انقلاب اسلامی مبنی بر اینکه موضوعات را به‌صورت کلان ببینید، ما در جزئیات ضعف داریم، گفت: باید بخش کلان همه موضوعات را دید، یقینا نقطه‌های قوت و مثبت عملکرد شهرداری تهران بیشتر از نقطه‌های ضعف آن است.

عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اینکه اقدامات شهرداری تهران نماد مدیریت اسلامی در کشور است، افزود: امروزه در تهران می‌توان شاهد توسعه بزرگراه‌ها و اقدامات گسترده ترافیکی بود که نشان از فعالیت گسترده شهرداری تهران دارد.

جلوه کمال برای خدمت

آیت‌الله علی رازینی معاون حقوقی قوه قضاییه نیز با اشاره به فعالیت‌های شهرداری تهران در سامانه 137 اقدامات این سامانه را «جلوه کمال جدیدی برای خدمت و تلاش در حوزه شهرداری» دانست. عضو مجلس خبرگان رهبری در ادامه تصریح کرد: فعالیت‌های شهرداری ازجمله مرکز 137 ‌ خدمت رسانی شهرداری را به‌طور کامل در دسترس مردم قرار داده است، به‌طوری‌که همه شهروندان به‌راحتی قادرند پیشنهاد و درخواست‌های خود را به اطلاع مسئولان مختلف شهری برسانند.

وی ضمن تقدیر از عملکرد مسئولان سامانه 137 و همچنین اقدامات شهرداری تهران، اظهار داشت: اقدامات سامانه 137 تاکنون مطلوب بوده و نشان‌دهنده بالا بودن درصد رضایت شهروندان است.آیت‌الله رازینی یکی دیگر از اقدامات ارزنده شهرداری تهران را احداث باغ موزه دفاع‌مقدس بیان کرد و افزود: این اقدام یکی از ارزنده‌ترین اقدامات شهرداری تهران است که یاد و نام شهدای انقلاب را برای همیشه زنده نگه می‌دارد.

مدیریت شهری تجلی توانمندی

حسین مظفر رئیس مجمع نمایندگان استان تهران نیز در این بازدید از عملکرد سامانه 137 شهرداری تهران ابراز رضایت کرد و گفت: میزان تماس‌های مردمی با سامانه 137 نشانگر گستردگی تلاش‌ها در مدیریت شهری تهران و اعتماد مردم به آن است.
نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در ادامه گفت: این مجموعه گوش شنوا و پیگیر برای حل مشکلات شهروندان تهرانی است. همین نکته که روزانه بیش از 9هزار تماس با سامانه 137 صورت می‌گیرد، نشان از اعتماد و کارایی مجموعه مدیریت شهری تهران دارد.

مظفر با اشاره به توانایی‌های مدیریت شهری تهران گفت: اگر مردم نسبت به مدیرانشان در شهرداری بی‌اعتماد باشند، با آنها تماس نمی‌گیرند. واقعیت این است که سامانه 137 باعث تقویت ارتباط بین مردم و مسئولان می‌شود.وی در ادامه عملکرد مدیریت شهری تهران را مثبت ارزیابی کرده و گفت: مدیریت شهری تهران به‌واقع تجلی توانمندی‌های ایرانی است که در دوران اخیر به‌ویژه یادآور توانمندی‌های رزمندگان در هشت سال دفاع مقدس است. رئیس مجمع نمایندگان استان تهران افزود: تلاش‌هایی که در حال حاضر در مدیریت شهری تهران صورت می‌گیرد، قابل تقدیر و بیانگر ظرفیت‌های بزرگی است که رزمندگان و مدیران خوب در جامعه ما می‌توانند داشته باشند و حتی در عرصه جهانی نیز حرف‌های تازه‌ای برای گفتن دارند.

در ابتدای این بازدید، رضا عبدلی رئیس سامانه 137 شهرداری تهران، ضمن خیر‌مقدم به حاضران، از ثبت روزانه بیش از 9 هزار و 500 تماس در این سامانه خبر داد و گفت: خوشبختانه با تلاش گسترده توانسته‌ایم میزان رضایتمندی شهروندان از سامانه مدیریت شهری 137 شهرداری تهران را به 76درصد برسانیم که بیانگر تلاش همکاران و همه واحدهای اجرایی است که در حال فعالیت هستند.

کد خبر 190311
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز