پنجشنبه ۷ آذر ۱۳۸۷ - ۱۴:۲۶
۰ نفر

همشهری آنلاین: شهردار تهران در جریان برگزاری مانور مدیریت بحران شهر تهران اعلام کرد مسئولیت دفاع غیرنظامی از شهر به عهده شهرداری است.

به گزارش خبرگزاری مهر دکتر محمد باقر قالیباف در این باره گفت: قانون ستاد بحران و همکاری دستگاهها با ستاد ستاد بحران شهر توسط دولت، نیروهای مسلح و ستاد فرماندهی کل قوا به کلیه دستگاههای ذی ربط ابلاغ شده است و مسئولیت دفاع غیرنظامی هم به عهده شهرداری تهران گذاشته شده است.

رئیس ستاد مدیریت بحران شهر تهران امروز در هفتمین مانور مدیریت بحران شهر تهران بعد از اعلام وضعیت سفید نسبت به وضعیت بحرانهای فرضی ایجاد شده در مناطق مختلف شهرداری تهران با حضور در جمع خبرنگاران و اعلام این مطلب گفت: نتیجه برگزاری مانور در سال های گذشته مخصوصا طی 3-2 سالی که کار ستادی سنگین انجام شده است هماهنگی است که امروز بین سازمانهای شرکت کننده در این مراسم مشاهده می کنید. این هماهنگی در شرایطی بدست آمده است که قبلا جمع کردن این دستگاهها کنار هم و همکاری آنها کار سختی بود ولی امروز شاهد همکاری بیش از 60 دستگاه و سازمان از نهادهای عمومی و دولتی درگیر این مسئله هستیم.

دکتر قالیباف در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه آیا بحرانهای واقعی هم به همین راحتی همه مدیران در ستاد مدیریت بحران حضور می‌یابند و در آرامش بحران شهر را مدیریت می‌کنند، گفت: بهتر است به جای حضور در ستاد در مناطق عملیاتی مانور حضور یابید تا شاهد کیفیت انجام مانور و اشکالات کار باشید.

رئیس ستاد مدیریت بحران شهر تهران ادامه داد: هم اکنون 340 ارزیاب در تک تک مناطق حضوردارند و دقیقاً بر اساس آموزشها و قابلیتهایی که دارند، وضعیت عملیات را ارزیابی و گزارش آن را ارائه می کنند.

شهردار تهران گفت: قطعاً شرایط روحی حاکم در بحران کاملا متفاوت از شرایط روحی است که امروز در ستاد بحران وجود دارد و این شرایط طبیعتاً نمی‌تواند شرایط واقعی باشد. با این همه، این مانور آزمایشی است که در هر مرحله شرایط را سخت‌تر کنیم و اجازه ندهیم از هر راهی، از هر پلی و از هر مکانی وارد عمل شوند.

دکتر قالیباف ادامه داد: تلاش می کنیم تا با ایجاد مشکلات فرضی همچون تخریب پل، راه، ترافیک به شرایط واقعی نزدیک شویم تا بتوانیم با اتخاذ راهکارهای لازم به قابلیت های مورد نیاز برسیم.

وی در پاسخ به پرسش دیگری مبنی بر اینکه با توجه به عدم تحقق مدیریت واحد شهری؛ مشارکت سازمانهای عضو ستاد تا چه حد واقعی است، گفت:  با توجه به وجود چنین مصوبه‌ای در زمان بحران طبیعتاً بهتر از این حتما امور در تحت کنترل خواهد بود.

کد خبر 69452

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز