مجموع نظرات: ۰
سه‌شنبه ۵ آذر ۱۳۸۷ - ۰۹:۲۵
۰ نفر

همشهری آنلاین: تمرین مدیریت بحران در شهر تهران برای تمام مناطق 22 گانه شهرداری تهران در مانور روز پنجشنبه، هفتم آذر ماه برگزار خواهد شد.

سید عظیم حسینی، سرپرست هلال احمر استان تهران گفت: از اهداف مهم این مانور، آشنایی و آمادگی مردم برای مقابله با شرایط غیرمترقبه است؛ همچنین قصد داریم، کاستی‌های خود را پیدا و آن‌ها را رفع کنیم تا در شرایط واقعی، عملیات بهتری انجام دهیم.

به گزارش ایسنا، وی گفت: سه اردوگاه بزرگ در این مانور در سطح تهران برپا می‌شود که آن‌ها در چیتگر، پادگان شهید جان‌بزرگی واقع در کهریزک و در شهرری قرار دارد.

حسینی با بیان این که بیش از شش هزار آسیب دیده فرضی در این مانور وجود دارد، اظهار کرد: حدود 800 امدادگر در این مانور شرکت می‌کنند و 200 نفر نیز به عنوان نیروهای ارزیابی حضور خواهند داشت که این تعداد برای برگزاری این مانور کافی است.

وی با اشاره به این که اسکان موقت با حدود دو هزار و 500 چادر انجام خواهد شد، گفت: مقابله با حملات شیمیایی در منطقه 12 و امداد هوایی در منطقه چهار در نظر گرفته شده است، همچنین بیش از 230 حادثه فرضی در 36 نوع (همچون زلزله، حملات شیمیایی و غیره ) در مناطق مختلف انجام می‌شود و بیمارستان صحرایی 33 تختخوابی را نیز به عنوان یک کار جدید در یکی از سایت‌ها برقرار خواهیم کرد.

سرپرست هلال احمر استان تهران ادامه داد: در این مانور، دو کمیته تحت نظر هلال احمر فعالیت خواهند کرد و هفت سایت زلزله برای تخریب و امداد و نجات و جست‌وجو و آواربرداری و اسکان اضطراری برقرار خواهد شد.

وی با بیان این که اعضای کمیته راهنمایی و رانندگی نیز در این مانور حضور دارند، گفت: با این حساب، شرایط عادی زندگی مردم به ویژه در بخش ترافیک مختل نخواهد شد.

حسینی تصریح کرد: هم اکنون یک‌هزار و 30 نقطه در تهران شناسایی شده است که پایگاه‌ها و انبارها را در زمان حوادث غیرمترقبه و شرایط واقعی در آن محلات خواهیم داشت.

سرپرست هلال احمر استان تهران، درباره این مانور توضیح داد: زمان این مانور طولانی نیست و بر این اساس برای ایجاد غرفه‌های آموزشی نیازی ندیدیم، اما آموزش‌های لازم را از طریق بروشور و لوازمی از این قبیل انجام می‌دهیم.

وی با بیان این که پیش‌بینی ما این است که این مانور را با 100 درصد موفقیت پشت سر بگذاریم، اضافه کرد: برآورد هلال احمر از هزینه‌ اجرای مانور 300 میلیون تومان است.

حسینی یادآورشد: برای انجام این مانور با سازمان‌های متعددی هماهنگی‌های لازم را انجام داده‌ایم و بر این اساس مسایل سخت افزاری مانور به طور 100 درصد آماده شده و از نظر نرم افزاری نیز مشکلی نخواهیم داشت.

وی در پایان خاطر نشان کرد: بالای 70 درصد برگزارکنندگان این مانور را نیروهای جوان تشکیل می‌دهند.

کد خبر 69300

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز